Neked mostanában mekkora haszonnal sikerül értékesítened a felépített ingatlanokat? És mennyi kiadással jár ügyfelet találnod egy teljes generálkivitelezésre? Ha többszázezres tételek cikáznak a fejedben, érdemes időt szánnod az alábbi esettanulmányok megismerésére – amelyekből többek között az is kiderül, hogyan lehet mindössze 120 ezer forint hirdetési költséggel 80 millió forintos árbevételt elérni.
Kapcsolatépítés kétkezi munka közben
Engem az építőiparhoz pontosan ugyanannyi kapcsolat fűz, mint a legtöbb embert, aki nem ezen a területen tevékenykedik. Bár családi házban nőttem fel, de az önálló életemet egy klasszikus panelban kezdtem. Talán mondanom sem kell, hogy ebben az időszakban semmilyen építőipari szakterületet érintő készség használatára nem volt szükségem.
Majd 7 év elteltével kertesházba költöztem, és muszáj voltam feleleveníteni magamban a kétkezi munkával kapcsolatos ismereteimet – festettem, gletteltem, kerítést építettem, térköveztem. Ekkoriban számtalan olyan cég vezetőjével kerültem személyes kapcsolatba, akik az építőipar területén dolgoznak. És volt közöttük olyan vállalkozó, akivel nem sokkal az első találkozásunk után belevágtunk az online marketingbe, és az ügyfélszerzésbe.
Miután láttam, hogy nemcsak a házunk és környezete válik egyre otthonosabbá, hanem az újonnan szárba szökkenő üzleti kapcsolatok is pillanatok alatt kölcsönösen jövedelmezővé válnak, az online marketing ügynökségemmel tudatosan elkezdtünk a komplex szolgáltatást nyújtó ingatlan kivitelező és fejlesztő cégek irányába fordulni. Így jutottunk el odáig, hogy jelenleg 10 építőiparban tevékenykedő partnerünk van.
A MAON szolgáltatásait tekintve egy klasszikus online marketing ügynökség. A szolgáltatásnyújtás menete és a kapcsolattartás azonban eltér a megszokottól. Egy korábbi cikkünkben erről részletesebben is olvashatsz: A fogkefénket nálatok hagyhatjuk? – Ilyen a MAON-nal dolgozni
Online marketing a keleti országrészben?
A legtöbb építőipari ügyfelünk az elmúlt két év során vált állandó partnerünkké – amikor az építőipar többé-kevésbé földbe állt. Bár soha nem kérdeztem meg őket, de feltételezem: az lehetett az időzítés oka, hogy ezek a vállalkozások ott álltak félkész, de eladatatlan saját beruházásokkal (vagy nagyobb emberállománnyal, akiknek állandó munkát kellett adniuk). Utolsó mentsvárként pedig az online marketing felé fordultak – ami valljuk be, a keleti régióban nem volt általánosnak tekinthető a 200 millió Ft és a 2 milliárd Ft közötti árbevétellel működő építőipari KKV-k körében…
Büszkén mondhatom, hogy minden ilyen partnerünkkel jelenleg is sikeres együttműködést ápolunk. Az átfogó marketingstratégiának, a kiemelkedő grafikai megjelenésnek, a célcsoportnak kommunikáló bejegyzéseknek és a verhetetlen ajánlatokat tartalmazó hirdetéseknek köszönhetően ügyfeleink rendszeresen értékesítik az épülő ingatlanjaikat, vagy olyanoktól kapnak megkereséseket, akik otthonra vágynak. És a Teleshop után szabadon: „ez még nem minden”! A havidíjért cserébe – az imént felsoroltak mellett – rendszeres és minőségi online megjelenést is biztosítunk partnereink számára.
Esettanulmányok az építőiparból – Három cég, három sikertörténet
És akkor következzen a lényeg: három rövid, de velős esettanulmány, amelyek konkrét eredményekkel támasztják alá az eddig leírtakat.
1. Debreceni ikerházak
Előszöris vegyünk gorcső alá egy debreceni céget, amely azt tűzte ki célul, hogy 20 darab építési telekre 40 darab ikerházat épít.
A közös munka során eddig – az elmúlt két hónapban – 300.000 Ft-ból 123 lead érkezett, és a hirdetéseknek köszönhetően 2 ingatlant értékesítettek. Tehát 1 ingatlan eladása 150.000 Ft hirdetési költségbe került (csak halkan jegyzem meg: ezeknek az ingatlanoknak az eladási ára 98 millió Ft; tehát mindössze 60 nap alatt, közel 200.000.000 Ft árbevételt generáltunk a partnerünk számára).
2. Luxustársasház Hajdúszoboszlón
Egy másik, hajdúszoboszlói partnerünk számára is hasonló struktúrában futtatunk hirdetéseket. Esetükben az az érdekesség, hogy számukra egyáltalán nem cél Debrecenben építeni ingatlanokat. Van egy saját beruházásban épülő, 16 lakásos luxus társasházuk Hajdúszoboszlón, emellett pedig teljes körű generálkivitelezéssel foglalkoznak a környező kisebb településeken, és a már említett fürdővárosban.
Itt kap szerepet a cikk bevezetőjében említett 120.000 Ft-os hirdetési költség. Ez az összeg partnerünk közel kéthavi reklámköltését jelentette a kezdeti időszakban – amikor még ő maga is bizalmatlan volt az online marketing kínálta lehetőségekkel szemben. A hirdetéseinkkel és a közösen megalkotott online marketing stratégiával viszont – az alacsonynak számító összeg ellenére is – sikerült két hónap alatt a 35 lead-ből 1 embernek értékesíteni egy lakást. Mindezt Hajdúszoboszlón, és nem egy Debrecen méretű nagyvárosban.
Jogosan mondhatnád, hogy Hajdúszoboszlón könnyű. Hiszen fürdőváros, befektetési céllal egyből rárabol valaki az újépítésű lakásokra. Ebben az esetben viszont ez nem igaz, hiszen a város egy nyugodt, turisztikai szempontból csendes részén épülő társasházról beszélünk, ahol elsősorban a helyiek vásárolnak ingatlant.
3. Egy kakukktojás története
A harmadik történet kicsit kilóg a sorból, mert nem ingatlanokkal, hanem egy útépítéssel és térkövezéssel foglalkozó vállalkozásról van szó – amelyre bevallom, jóval nehezebb terepként tekintettem. Viszont a valóság teljesen mást mutatott. Egy hónap alatt a két fő szolgáltatásukra 35 darab lead-et generáltunk a hirdetéseinkkel. Mindössze 75.000 Ft elköltésével.
Fontos információ, hogy a példában szereplő cég térkövezéssel kizárólag 300 m2 fölött, míg aszfaltozással is hasonló mértéket meghaladóan vállal csak munkát. Tehát elsősorban nem lakossági ügyfelekkel dolgoznak, hanem cégekkel, telephelyekkel, mezőgazdászokkal és önkormányzatokkal. Ennek ellenére térkövezésre 2 szerződéskötést, míg aszfaltozásra 1 szerződéskötést köszönhetnek az innen érkező érdeklődőknek.
Fontos megemlíteni továbbá, hogy ennél a cégnél a közösségi média hirdetések mellett havonta 200.000 darab hírlevelet is kiküldünk, amelyekből szintén több megkeresés érkezik.
Természetesen a Google Ads sem maradhat ki
Bár a Google Ads-ről eddig nem esett szó, partnereinknek – kevésbé direkt ajánlatokkal – Google-ben is futnak a kampányai. A visszafogottabb megjelenésnek és költésnek ezen a területen az az oka, hogy tapasztaltunk szerint a Facebook sokkal eredményesebb az építőipar számára, ha azok generálkivitelezéssel és ingatlanfejlesztéssel foglalkoznak.
Ezek a kampányok technikailag nem különösebben összetettek. Ami sokkal inkább időt, energiát és szaktudást igényel, az a személyre szabott stratégia, valamint a vonzó, de a partner számára megvalósítható ajánlatok kidolgozása.
És az apróbetűs rész
Nem szeretnék zsákbamacskát árulni: a cikkben szereplő összegek csak a Facebook hirdetési költségeket takarják. Ügyfeleinknek az említettek mellett az online marketing ügynökségünk havidíját is el kell könyvelniük kiadásként.
Viszont a közös munka még ezzel együtt is bőséges profitot termel a számukra. Arról nem is beszélve, hogy a direkt értékesítésen túl minden egyéb online marketing feladatot is ellátunk, amelyet csomagajánlataink tartalmaznak.
Ajánlatom a garantáltan sikeres elinduláshoz
Ha eljutottál idáig az olvasásban, és nyílászárókkal, klímákkal, villanyszereléssel, fűtésszereléssel, generálkivitelezéssel, ingatlanfejlesztéssel, vagy egyéb építőipari tevékenységgel foglalkozó vállalkozásod van, amelynek az árbevétele meghaladja a 200 millió Ft-ot, akkor szeretnék számodra egy ajánlattal élni: az első havidíjból jóváírok számodra 100.000 Ft értékű hirdetési költséget, amellyel képesek leszünk több tucat érdeklődőt generálni a vállalkozásod számára. Vagyis biztosra veheted, hogy már a legelső hónap után is kézzelfogható eredménye lesz az együttműködésünk sikerének.
Csupán annyit kell tenned, hogy felveszed velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén, és a fentebb leírtakra hivatkozol. Várjuk a jelentkezésed!