Megmosolyogtatott? Elgondolkodtatott? Megállásra, reagálásra vagy cselekvésre késztetett? Akkor működött. Hogy elérte-e a célját? Erre a kérdésre csak az tud válasszal szolgálni, aki a tartalmat készítette, és az adott közösségi média felületen megosztotta. Sok esetben sajnos még az sem…
A social media platformokat használók – tartalmat készítők és fogyasztók – egy jelentős része hajlamos azt gondolni, hogy egy közzétett tartalom akkor könyvelhető el sikerként, ha roskadozik a like-ok száma alatt. A felfelé mutató ujjacskákra tekinthetünk ugyan fokmérőként, de nem szabad párhuzamot vonni a lenyomott reakciógombok száma és a siker között.
Ha nem a like-ok számában, akkor miben mérhető a siker?
- Ismertebbé vált a márkád?
- Sikerült növelned a követőid számát?
- Felkeresték a weboldalad?
- Hasznos statisztikai adatokat gyűjtöttél be?
- Megrendelték a terméked?
- Időpontot foglaltak a szolgáltatásodra?
Ha egy közzétett tartalomnak köszönhetően bármelyik kérdésre igennel tudsz felelni, azt nyugodt szívvel könyvelheted el sikerként. És talán ez mutatja meg leginkább a közösségi média marketing erejét: egyetlen jól megfogalmazott mondattal, látványos kreatívval vagy rövid videóval – akár hirdetésre költött forintok nélkül – is ismertebbé válhat a márkád, vagy megszülethet egy konverzió.
Persze előfordulhat, hogy szívesebben látnál egy bejegyzésen 100+ like-ot, minthogy értékesíts a segítségével egy néhány ezer forintos terméket. Ez érthető. De például generálkivitelezőként biztosan kibékülnél egy like-mentes poszttal, ha eléred vele, hogy újépítésű társasházad utolsó lakójának is át tudd nyújtani a bejárati kulcsot.
A közösségi média marketing ereje
A social media felületek (például a Facebook, az Instagram, a TikTok vagy a LinkedIn) lehetőséget kínálnak arra, hogy
- megválaszd a célcsoportod megszólítására leginkább alkalmas platformot,
- hangsúlyt fektess az üzeneted átadásához legjobban illeszkedő médium(ok)ra,
- és kétirányú kommunikációt folytass a célközönséged tagjaival.
Ha tehát tisztában vagy vele, hogy a megszólítandó emberek hol vannak jelen, milyen preferenciákkal és igényekkel rendelkeznek, pontosan be tudod határolni, hogy a célod eléréséhez (például a követők számának növeléséhez vagy egy konverzió megszületéséhez) milyen tartalmakra lesz szükséged.
Amit mindig fontos szem előtt tartanod: a közösségi média felületeket az emberek elsősorban kapcsolattartásra, szórakozásra és információszerzésre használják. Ha tehát a tartalmaid reklámszagúak, sablonosak vagy érdektelenek, az több ellenérzést szülhet, mint amennyi hasznot hozhat a konyhára.
A közösségi média marketing szerepe
Vicces videók, figyelemfelkeltő posztok, gondolatébresztő cikkek, reagálásra és cselekvésre ösztönző bejegyzések. Amikre átlagfelhasználóként információ- és örömforrásként gondolsz, azokra egy vállalat vezetőjeként kiaknázandó lehetőségekként kell tekintened. Lehetőségekre, amelyeknek az eredményességét nem a like-ok számában kell mérned.
Potenciált látsz a közösségi média marketing kínálta lehetőségek kihasználásában, de nem tudod, hogy merre indulj el? A közösségi média kommunikáció és a hirdetésmenedzsment területén többéves tapasztalattal rendelkező szakértőink készséggel állnak a rendelkezésedre. Fordulj hozzánk bizalommal!