A cikk, aminek az elolvasása megváltoztatja az életed

Ugye te is sejted, hogy valami sántít ezzel a címmel? Mégis itt vagy. Mert baromi csalogatónak hangzik az ígéret. Mert furdal a kíváncsiság, hogy miről lehet szó. Mert mi van, ha nemcsak egy clickbait felütéssel próbáltunk behúzni, hanem néhány perc alatt tényleg teljes fordulatot vehet az életed?

Már végigolvastál egy semmitmondó bevezetőt, és még mindig fogalmad sincs, hogy mire megy ki ez az egész… és pont ez volt a cél. Most, hogy már legalább egy teljes percet ránk áldoztál az életedből, töredelmesen bevallhatjuk, hogy a címben említett „csodára” halványka esélyt látunk. Ezért az elnézésed kérjük! De okkal csábítottunk ide épp ezzel a felütéssel.

Szerettük volna átadni, mit élnek át azok az érdeklődők, akik egy hangzatos (de üres) ajánlatra kattintva ellátogatnak a weboldaladra, bepötyögik a telefonszámod vagy belépnek az üzletedbe. CSALÓDÁST. Nagybetűs csalódást…

Árnyaljuk tovább a csalódást keltő kommunikációt egy másik példával:


90%-OS KEDVEZMÉNY!!!!!*

*Ha klubtag vagy, legalább 10 terméket vásárolsz, péntek reggel pontosan 6:30-kor lépsz be az üzletbe, és az eladóra kacsintva kimondod a jelszót, amit egy korábbi hírlevelünkben küldtünk.


Abszurd a példa, de jól szemlélteti az apróbetűs részek problémáját. Megvan az érdeklődés felkeltése. Megszületik a vágy a vásárlásra, majd a részletek tisztázásával nyilvánvalóvá válik, hogy semmi egyébről nem szólt az egész, csak a figyelem megragadásáról (ha pedig az illető már befáradt az üzletbe vagy felkereste a webshop-ot, nyugodtan vehet magának valami szépet teljes áron, mert az apró betűs feltételeknek úgysem tud vagy akar megfelelni).

A fentebb leírtakkal nem arra utalunk, hogy az apróbetűs kiegészítésre szoruló akcióknak ne lenne értelmük vagy létjogosultságuk (ezt is lehet etikusan, jól csinálni). Pusztán arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a megtévesztésre alapozó vagy hajazó kommunikáció több kárt okozhat, mint amennyi haszon remélhető tőle.

Ne menj bele az előjátékba, ha a katarzis előtt úgyis faképnél hagyod…

…a kétértelmű, félrevezető, nagyotmondó vagy hamis ígéretekkel ugyanis nemcsak magadnak ártasz. Az élet szinte bármely területére igaz, hogy romboló tevékenységet végzel, ha többet, jobbat vagy egyszerűen csak mást ígérsz, mint amit valójában nyújtani tudsz vagy szeretnél. Az emberek bizalmával játszani – egy aprócska profit reményében – nemcsak a saját márkádra, hanem akár a teljes iparágadra nézve is negatív hatást gyakorolhat.

Íme egy számunkra húsba vágó példa: az elmúlt években rengeteg kis- és középvállalkozás vezetője égette meg magát önjelölt „marketingszakemberekkel”, akik büszkén hirdették, hogy rövid határidővel, olcsón, bármit képesek megvalósítani. Az együttműködés megkezdése után persze sorba jöttek a be nem tartott ígéretek, a csalódást keltő eredmények, majd a teljes kiábrándulás és különválás… Mára pedig mindez oda vezetett, hogy a cégvezetők bizalma teljes mértékben megingott az online marketing ügynökségekkel szemben.

Üres ígéretek (és clickbait címek) helyett őszinte kommunikáció

  • Drága vagy? Ahelyett, hogy rejtegetnéd weboldaladon az árlistád (vagy a versenytársak irreális árazása miatt nyomott összegért kínálnád a terméked/szolgálgatásod), referenciákkal, minőséget igazoló elismerésekkel és elért eredményekkel támaszd alá, hogy miért annyi, amennyi.
  • Több hétre van szükséged egy termék előállításához? Edukáld az érdeklődőket posztokkal és blogcikkekkel, hogy mindenki számára nyilvánvalóvá váljon: a jó munkához időre van szükséged (kevés ember fordít hátat csak azért egy ajánlatnak, mert a minőségért cserébe várakoznia kell).
  • Csúszni fog egy megrendelés? Átlátszó magyarázatok helyett őszintén vállald, hogy – önhibádból vagy önhibádon kívül – nem tudod teljesíteni a megbeszélteket. Sose játszd ki a „hátha nem vesz róla tudomást” kártyát.

Az őszinte kommunikációnál nincs kifizetődőbb út. Ha értéket képviselsz, és következetesen, őszintén kommunikálsz, biztosra veheted, hogy – árcédulától függetlenül – megtalálod és eléred a célközönséged. Akinek pedig értéket kínálsz, noszogatás nélkül ajánlani fog. A szájhagyományál pedig kevés hatékonyabb marketing eszköz létezik…

Tapasztalatból beszélünk

A MAON online marketing ügynökségnél

  • nem állítjuk, hogy hibátlanok vagyunk, de tisztában vagyunk az értékeinkkel, és büszkén hirdetjük az erősségeinket;
  • nem állítjuk, hogy a keleti országrészben mi vagyunk a legolcsóbb online marketing ügynökség, de szívesen részletezzük, hogy ár-érték arányban miért számítunk az egyik legjobb választásnak;
  • nem állítjuk, hogy néhány nap alatt felfuttatjuk a vállalkozásod, és minimális befektetés mellett eget rengető számokat produkálunk, de garanciát vállalunk rá, hogy a szerződésbe foglalt határidőre elérjük a kitűzött célokat.

Ha tehát nyitott vagy az őszinte kommunikációra; egyetértesz a fentebb leírtakkal; nem kell arról győzködnünk, hogy az online marketing eszközök hatékonyan képesek támogatni vállalkozásod fejlődését; és potenciált látsz a közös munkában; fordulj hozzánk bizalommal! Beszéljük át őszintén, hogy mire számíthatunk egymástól!

VÁRJUK A JELENTKEZÉSED!

Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk. Úgy véljük, hogy a hosszú távú együttműködésnek ez az egyik legfontosabb záloga.

Legelső lépésként mesélj magadról, a vállalkozásodról, a céljaidról vagy bármiről, amit fontosnak tartasz megemlíteni. Az ajánlatkérés beérkezése után 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot, majd egy ingyenes konzultáció keretében, személyesen is átbeszéljük a legfontosabb tudnivalókat.


Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk. Úgy véljük, hogy a hosszú
távú együttműködésnek ez az egyik legfontosabb záloga.

Legelső lépésként mesélj magadról, a vállalkozásodról, a céljaidról vagy bármiről,
amit fontosnak tartasz megemlíteni. Az ajánlatkérés beérkezése után 24 órán belül
felvesszük veled a kapcsolatot, majd egy ingyenes konzultáció keretében,
személyesen is átbeszéljük a legfontosabb tudnivalókat.


VÁRJUK A JELENTKEZÉSED!

Az ajánlatkérés beérkezése után 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot.

GPDR*