Nem szükséges járatosnak lenni az online marketing világában, hogy határozott nemmel feleljünk a címben feltett kérdésre. A hazai kis- és középvállalkozások vezetőinek egy jelentős része mégis nyugodt szívvel hagyná el a mondat végi kérdőjelet, és szemrebbenés nélkül fordítaná át a költői kérdést kijelentő módba. A szomorú igazság, hogy „megoldjuk okosba” hozzáállással, adatokra alapozott döntések nélkül nekik van igazuk…
…az online jelenlét ugyanis teljesen felesleges, az online hirdetésekre fordított összeg pedig valóban ablakon kidobott pénz, ha egy vállalkozás gondosan kidolgozott marketingstratégia nélkül próbál felszínen maradni vagy versenyelőnyt kialakítani a digitális térben. Ebben az esetben hosszabb távú talpon maradást eredményezhet (pontosabban fogalmazva: a cég hosszabban elnyújtott kivéreztetéséhez vezethet), ha a döntéshozó teljes mértékben hátat fordít az online tér kínálta lehetőségeknek. Így elkerülhetők a „felesleges kiadások”.
És itt ragadható meg a húsba vágó probléma gyökere: a döntéshozóknak még mindig egy jelentős része tekint szükséges rosszként az online marketingre. Ami „nélkülözhetetlen, mert sokan azt mondják, de én nem látom értelmét” – az a cégvezető, akinél ez a gondolatmenet az irányadó, a saját vállalkozását ítéli halálra.
2023-ban az online jelenlét alapfeltétel
A XXI. században versenyelőnyt kialakítani – vagy egyáltalán csak versenyben maradni – kizárólag gondosan kidolgozott marketingstratégiával, adatokra alapozott döntésekkel, sallangmentesen megfogalmazott üzenetekkel, keresőoptimalizált weboldallal, szegmentált hírlevelekkel és tűpontosan targetált hirdetésekkel lehetséges. Manapság a tudatos online jelenlét a vállalkozás méretétől és tevékenységétől függetlenül alapfeltétel. Mit jelent mindez a gyakorlatban?
- Ha egy potenciális ügyfél bepötyögi a keresőbe a vállalkozás nevét vagy az adott iparágban releváns kulcsszavakat, fontos, hogy a felhasználói felület (UI) és a felhasználói élmény (UX) szempontjából is kifogástalan weboldal az első találatok között bukkanjon fel.
- Az organikus forgalom növeléséhez és az ügyfelek megszólításhoz alapanyagul szolgáló edukatív tartalmak (blogcikkek) elengedhetetlenek az érdeklődés felkeltéséhez és megragadásához.
- A brand- és közösségépítéshez megkerülhetetlenek a célközönség körében népszerű közösségi médiafelületek.
- A vállalkozás iránt nyitott érdeklődők esetében a hírlevelek tovább mélyíthetik az elköteleződést, és hatékonyan járulhatnak hozzá a konverzió megszületéséhez.
- A célközönségre optimalizált hirdetéseknek meg kell ragadniuk, és egészen addig nem szabad elereszteniük az érdeklődőket, amíg azok végre nem hajtják a kívánt lépést.
Online marketing – A lehetőség adott, csak ki kell tudni használni
Hiába azonban egy látványos weboldal, ha a potenciális ügyfelek nem találnak rá, vagy a felület nem képes közérthetően átadni a legfőbb üzenetet. Mit sem ér egy többezresre duzzasztott címlista, ha nem érkezik szegmentált, figyelemfelkeltő és cselekvésre ösztönző hírlevél a postafiókokba. Minden hirdetésre fordított forint pedig valóban ablakon kidobott pénz, ha nincs előzetesen felmérve a célközönség igénye, szándéka és motivációja.
Ezen a ponton – amikor már nem arról kell meggyőzni egy cégvezetőt, hogy 2023-ban az online marketing eszközök tudatos alkalmazása elengedhetetlen a fejlődéshez – merülhet fel a marketingszakember(ek) bevonása.
Online marketing szakértő kezekben
A MAON online marketing ügynökség 5 éves tapasztalattal, 30 állandó partnerrel, 100%-os ügyfélelégedettséggel kínál vállalkozásra szabott megoldásokat és csomagajánlatokat. Legyen szó weboldalkészítésről, tartalommarketingről, hirdetéskezelésről, hírlevelek összeállításáról, marketing auditról vagy egyszeri fiókbeállításról, szakképzett csapatunk rendelkezésre áll.
Senkit sem szeretnénk győzködni. Eredményeket akarunk felmutatni! Ha az online marketing területén tapasztalt és megbízható szakemberekre van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!