Minden vállalkozás számára létezik egy ideális társ. Egy minden szempontból megfelelő online marketing ügynökség. Az igazi megtalálása azonban ritkán sikerül elsőre. Járjuk körül, milyen tanulságok vonhatók le egy megromlott kapcsolatból, majd vegyük sorra azokat a szempontokat, amelyek segítségedre siethetnek a „Nagy Ő” megtalálásában.

Nagyszüleink idejében a „mit szólna a falu” felfogás árnyékában rengetegen éltek mérgező párkapcsolatokban; a munkahelyváltás gondolata pedig szinte fel sem merült az emberekben. Manapság ennek épp az ellenkezője figyelhető meg. Amint komolyabb probléma üti fel a fejét, a válóperes ügyvédek máris elkezdhetik dörzsölni a tenyerüket; a „jelenlegi munkahelyemről megyek nyugdíjba” felfogás pedig teljesen kikopott a fiatalabb generációkból (mindkét esetben hosszasan értekezhetnénk a kiváltó okokról, ezekre most nem szeretnénk időt pazarolni, de a változó tendencia  egyértelműen megfigyelhető).

Amennyiben az online marketing ügynökséggel folytatott munkára egy hosszú távon és stabilan jövedelmező együttműködés reményében tekintesz, se nagyszüleink „szorítsuk össze fogainkat, és viseljük el a kellemetlenségeket”, se a fiatalabb generációkra jellemző „ami nem megy, ne erőltessük” hozzáállás nem lesz célravezető. Az összecsiszolódáshoz és az eredmények megszületéséhez időre van szükség – amikor online marketing ügynökséghez fordulsz, legalább 2–3 hónap próbaidővel érdemes számolnod. Néha azonban előfordul, hogy a különválás az egyetlen járható út.

Amikor hosszabb távon nincs meg a kémia…

Mielőtt kapcsolatot alakítanál ki egy ígéretesebbnek ígérkező jelölttel (vagy saját kézbe vennéd, esetleg cégen belül oldanád meg vállalkozásod marketing tevékenységének levezénylését), tudatosítanod kell magadban, hogy mi nem működött korábban. Egy mérgező kapcsolatból menekülni logikus lépés, de tévedés azt feltételezni, hogy a válás (vagy a váltás) önmagában mindenre megoldást jelent.

Amennyiben nincs feltérképezve a félresiklott kapcsolat megromlásához vezető út, nem kerülnek felszínre a mélyben lakozó problémák, és nem tudatosítod magadban, hogyan kerülheted el ezeket a tényezőket, a történelem nagy valószínűséggel megismétli önmagát.

Ha a végkövetkeztetés során arra jutsz, hogy csak az egyik fél hibázott, javasoljuk, hogy fuss egy alaposabb (és őszintébb) kört az elemzéssel. Olyan nincs, hogy a felelősség csupán az egyik felet terheli.

5 hasznos tanács az ideális online marketing ügynökség kiválasztásához

1. Végezz kutatómunkát!

Manapság már az online marketing ügynökségekkel Dunát lehetne rekeszteni. A tökéletes gépezetként üzemelő csapatokból viszont sokkal szűkebb a kínálat. Hacsak nem lapul a zsebedben egy jolly joker ajánlás egy ismerős vállalkozótól, az alábbi szempontokra figyelve érdemes alaposan szemügyre venned a kínálatot.

  • Hány szakértő dolgozik az ügynökségnél? Nem véletlenül írtunk szakértőt a csapattag helyett. A csapattagok száma ugyanis csalóka lehet. Egy részmunkaidőben foglalkoztatott diák, aki csak alkalmanként segít tartalmakat feltölteni, másképp értékelhető, mint egy teljes munkaidőben foglalkoztatott szakember.
  • A szakértők rendelkeznek-e végzettséggel és tapasztalattal? A cég alapítása mellett arról is érdemes tájékozódnod, hogy az egyes szakterületek (például a PPC, a grafika, a webfejlesztés vagy a szövegírás) képviselői rendelkeznek-e szakirányú végzettséggel és több éves tapasztalattal.
  • Mit mondanak a partnerek? Az állandó partnerek száma mellett javasolt utána nézned, milyen visszajelzéseket adtak az ügynökséggel jelenleg és korábban együttműködő ügyfelek (nemcsak a több éve tartó kapcsolatok, hanem a megszűnő együttműködések utáni nyilatkozatok is árulkodók lehetnek).
  • Mennyire kiterjedt a szolgáltatási paletta? Előnyökkel járhat, ha az online marketing folyamatok levezénylésével megbízott ügynökség komplex szolgáltatást képes nyújtani. Előfordulhat például, hogy csak hirdetéskezelésre van szükséged, de ha a PPC szakember mellett egy grafikus, egy szövegíró vagy egy webfejlesztő is kéznél van, az a kampányok tervezésénél és megvalósításánál (mondjuk egy landing oldal kialakításánál) is az előnyödre válhat.
  • Belefér-e a költségvetésbe az online marketing ügynökség hosszabb távú foglalkoztatása? Az online marketing körébe sorolható tevékenységek egy jelentős részének csak hosszabb távon válik láthatóvá az eredménye. Mindenképpen tekintsd meg az elérhető csomagajánlatokat, és gondold végig, hogy vállalkozásod készen áll-e a „betanulási időszak” finanszírozására.

2. Tudd, hogy mit szeretnél magadtól!

Ameddig nem tudod egy mondatban megfogalmazni, hogy mit nyújt, mivel foglalkozik a vállalkozásod, egy másik mondatban pedig körülhatárolni, hogy mi a közeljövőben elérendő célotok, nem érdemes azon gondolkodnod, hogy miben lehet segítségedre egy online marketing ügynökség. Amint ezeket tisztáztad, jöhet a következő lépés.

3. Tudd, hogy mit szeretnél az ügynökségtől!

Az együttműködés megkezdése előtt pontosan meg kell határoznod, hogy mit vársz el a kiszemelt online marketing ügynökségtől: mi a célod velük, milyen számok elérését tűzted ki célul, és milyen határidővel szeretnéd ezeket megvalósítani. Ha aláírtátok a konkrét elvárásokat tartalmazó együttműködési szerződést, máris a kezedben van egy dokumentum, amire bármikor jogosan hivatkozhatsz.

4. Kérj személyes találkozót!

Függetlenül attól, mennyire tartod magad jó emberismerőnek, nagyon fontos, hogy milyen érzések kerítenek hatalmukba, amikor először beszélsz vagy találkozol az ügynökség képviselőivel. Ha nehézkes a kapcsolatfelvétel (több próbálkozás után sem veszik fel a telefont, nem hívnak vissza, napokon keresztül nem reagálnak az üzenetedre), vagy már az első egyeztetések alkalmával azt érzed, hogy döcögős a kommunikáció, és nem kapsz elég figyelmet, tedd fel magadnak a kérdést: biztos, hogy ezt akarom?

A „beetetési időszakban” mindenki a legjobb arcát próbálja mutatni, ezért fontos rendszeresen felülvizsgálnod, hogy a kezdetben tapasztalt kedvesség, figyelem és profizmus az együttműködés későbbi szakaszaiban is jelen marad-e. Ne légy bizalmatlan, de ne hagyd magad palira venni!

5. Ne szaladj bele egy könnyedén elkerülhető pofonba!

Messziről kerüld el az „egyszemélyes hadseregeket”, és az „univerzális marketingszakembereket”! Ha valaki egyedül bevállalja, hogy kezeli a hirdetéseid, elkészíti a grafikai anyagaid, hírlevéllistát épít, szükség esetén pedig még egy weboldalt is összedob, akkor két lehetőség áll fenn: a szakmánkban egyedülállónak számító zsenivel sodort össze a sors, vagy sikerült kifognod egy kóklert. Sajnos utóbbinak sokkal nagyobb a valószínűsége.

Ahogy a fogorvosodtól sem várod el, hogy feltárja a hasfájásod mögött meghúzódó okokat, egy webfejlesztő sem hivatott kezelni a hirdetéseid. Aki pedig azt állítja magáról, hogy mindenhez ért, szolgáltatásait pedig a versenytársak csomagajánlatainak töredékéért kínálja, az finoman szólva is elgondolkodtató…

Kiknek lehet ideális társ a MAON online marketing ügynökség?

A MAON online marketing ügynökség 7 szakemberrel, 5+ éves tapasztalattal, 30+ állandó partnerrel, és 100+ elégedett ügyféllel kínál vállalkozásra szabott megoldásokat és csomagajánlatokat. Legyen szó weboldalkészítésről, tartalommarketingről, hirdetéskezelésről, hírlevelek összeállításáról, marketing auditról vagy egyszeri fiókbeállításról, szakképzett csapatunk rendelkezésre áll.

Egyedi igényekhez igazodó szolgáltatásainkkal és árszabásunkkal elsősorban azokkal a döntéshozókkal szeretnénk együttműködni, akik célként tűzték ki, hogy vállalkozásuk regionálisan, vagy akár országos szinten is piacvezető szerepet töltsön be. Ennek  eléréséhez kínáljuk fel szakértelmünket, tapasztalatunkat és mindenre kiterjedő marketing eszköztárunkat.

Ha épp „társat keresel”, és az online marketing területén tapasztalt, megbízható szakemberekre van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!