Magyarországon 2025 őszére már megtanultuk, sőt az életünk velejárója, hogy a gazdasági bizonytalanság sajnos nem egy múló pillanat.

Rengeteg KKV húzza, halasztja, kivár… ami maximálisan érthető, mi is rengeteg visszajelzést kapunk arról, hogy sokan nem mernek tervezni 2026 tavaszán túl.

Azonban el kell, hogy szomorítsunk: ha a marketinget drágállod, a hiánya még inkább húsba vágó lesz.

Önkénytelen reflex, ami elindít a lejtőn

Az alapanyagárak kilőttek, a bérek az egekben, a forint hullámvasúton, sok cégvezető pedig a reggeli kávé helyett az alábbi kérdéssel pumpálja fel a vérnyomását: „Hol tudok spórolni, hogy még egy hónapot kihúzzunk?”

Az esetek 90%-ában pedig a kiszervezett feladatok, a külsős munkatársak, vagy éppen a következő kampányon dolgozó online marketing ügynökség esik áldozatul.

Nem önsajnáltatásból írjuk, hanem inkább a partnereket sajnáljuk ilyenkor, hogy ilyen döntés meghozatalára kényszerülnek.

A hosszútávú tapasztalat azt mutatja, hogy a marketinget luxusként értelmezik, a mechanikáját pedig villanykapcsolóhoz hasonlítják: „Majd benyomjuk egy-két hónapra, ha nagy szükség lesz rá.”

Az eddigi erőfeszítések, a belefektetett idő-energia-pénz hármasa által felépített jelenlét akár egy hónap kihagyással is visszafordíthatatlan károsodásokhoz vezethet.

Elnémulnak a felületeid, kevesebb keresés érkezik szolgáltatásaidra, és szépen lassan eltűnsz a piacodról.

A kiszervezett marketing nem kiadás, hanem túlélési stratégia

Lehet, hogy az első hónapban semmit nem tapasztalsz majd, hiszen a legutóbbi kampány és/vagy hirdetés még érezteti a hatását.

A „spóroljunk a marketinggel” logika addig hangzik világmegváltó ötletnek, amíg ügyfélként meg nem tapasztalod, hogy az eddig megszokott rendelésmennyiség a felére esik, a leadek elapadnak, és a törzsvevőnek számító vásárlóid kimaradoznak, elfelejtenek.

Kicsit olyanok ezek, mint a gyártási folyamatok a gyárakban, több futószalagon futnak az alkatrészek, ami a végén egységes termékké áll össze. Ha leállítod a gyártást, az utolsó alkatrészekből még lehet terméket összerakni. Viszont az újraindítás lényegesen hosszabb folyamat lesz, mire megkapod a szükséges elemeket, hogy egyáltalán kész terméket árulhass.

Egyszerűen muszáj szem előtt maradni, hiszen ebből fognak a vevőid válogatni.

A márkahűség felépítése pedig a kisebb feladat, fenntartani lényegesen nagyobb elhivatottságot igényel.

Senki nem fog kivételezni veled

A piac nem lesz türelmes, nem fog megvárni, és nem fog kedvezni neked csak azért, mert most visszább vágnál a marketingből.

Erőteljes verseny van jelen, mindenki arra törekszik, hogy láthatóbb és kiemelkedőbb legyen a többinél. Ők miért vennének vissza, hogy a versenytársaiknak jó legyen?

A jelenlegi hazai recesszió sokban veti vissza a cégeket, viszont egyrészt szűrőként is funkcionál, hiszen az alkalmazkodóképesebb vállalkozások maradnak majd talpon.

Ilyen esetben érdemes olyan online marketing ügynökség mellett dönteni, akik képesek veled alkalmazkodni a változáshoz.

Követik a piaci trendeket, több a tapasztalata és rálátása számos iparágra, így pontosan tudja, melyik kampány működik és melyik pénznyelő.

Reális ROI a drágulás idején

Nem kell mindig minden csatornát egyszerre tolni, de persze minél több felületen vagy jelen, annál nagyobb eséllyel vagy elérhető leendő ügyfeleid számára.

A válságbiztos stratégia az, amikor minden forintnak konkrét szerepe van, illetve naprakész vagy például a Google Ads változásokat illetően. Sajnos erre azonban nincs egyértelmű recept, hiszen a vállalkozásodhoz kell igazítani.

  1. Webshopok számára megkerülhetetlen a hírlevelezés,
  2. Szolgáltatók részére az ismertető, edukatív blogcikkek,
  3. Vendéglátók esetén a naprakészség és gyors reakció a közösségi média felületeken.

Ezek csak tapasztalati példák, és csak egy részét fedik le annak, ami az egységes és szilárd online jelenlétet képezik.

A cél ilyenkor nem az, hogy „sok legyen a lájk”, hanem hogy több legyen a konverzió és stabil maradjon a brand. Ha ma minden drágul (a hirdetés is), akkor a megtérülés (ROI) kulcsa nem az alacsonyabb ár, hanem a jobb stratégia.

Aki ezt nem látja be, az nem spórol, csak lassabban veszít a büdzséből.

Belsős marketinges vagy kiszervezett online marketing ügynökség?

Ha pontosan tudod milyen feladatokra keresel szakembert, akkor valószínűleg ő már veled dolgozik egy ideje belsős munkatársként.

Nyugodtan rábízod a közösségi média felületek kezelését, a márkaépítést, a promóciós anyagok elkészítését, vagy éppen a hírlevelezést.

Viszont ha csak az asszisztensedre pakolod és pakolod a marketinges feladatokat, az egyrészt kívül fog esni a munkaterületén, másrészt lényegesen kevésbé lesz hatékony. Lássuk be, egy ember már csak idő hiányában sem fogja tudni elvégezni 4-5 fő munkáját.

És ez nem az ő hibája.

A MAON online marketing ügynökség a komplex feladatokat az ehhez legjobban értő szakembereivel oldja meg. Külön munkatárs felel a hírlevelezésért, a szövegírásért, a tartalomkészítésért, a közösségi felületek menedzseléséért és még sorolhatnánk. És valószínűleg ezt egy belsős marketing kolléga béréért végezzük el neked.

Ráadásul egy kiszervezett marketing csapat nem betegszik meg kollektíven, nem egyszerre megyünk szabira és nem kérünk prémiumot – kizárólag annyit, amiben eleinte megegyeztünk.

A spórolás rövid távon pénzt hozhat, de hosszú távon egyértelműen piacot visz.

Kíváncsi, hogyan lehet a te céged marketingje is válságálló?

Beszéljünk róla, vázold fel az igényeidet, és nézzük meg milyen megoldás lenne rá a legideálisabb.