Építőipari marketing blogcikk sorozatunk második része azoknak szól, akik nem találták meg a célközönségüket, nem igazán érkeznek hozzájuk minőségi leadek, és nem feltétlenül tudják, hogyan fogjanak hozzá saját cégük vagy szolgáltatásaik hirdetéséhez. Hiszen ez nem is az ő dolguk, ugye?

A legnagyobb tévedés: a jó munka meghozza a maga gyümölcsét

Az ajánlás valóban egy klasszikus és fontos csatorna az építőiparban. A gond csak az, hogy ha kizárólag erre alapozol, az kiszámíthatatlan, szezonális, és főleg nem skálázható.

A vállalkozásod nem jótékonyság. Egy építőipari cég akkor tud hosszú távon fennmaradni, ha folyamatosan érkeznek az új megkeresések, nem pedig ha „majdcsak szólnak a régi ügyfelek”.

A valóság az, hogy a célcsoportod már rég nem a helyi kocsmában dönt, hanem a neten keres. Ha te nem vagy ott, majd lesz más, aki ott lesz helyetted.

„Mi nem vagyunk ilyen hangos cég”

Sokan azzal az indokkal tolják el maguktól a marketinget, miszerint ők a minőségi szolgáltatásokból élnek, nem az Instagramról. Pedig a kettő nem zárja ki egymást.

Arról, hogy miért nem hisz az építőipar a marketingben, már előzőleg is írtunk, olvasd el, ha szeretnéd eloszlatni a kételyeket.

A jól felépített, szakmai alapokra helyezett online jelenlét nem harsány, nem túlzó, mégis megmutatja azokat a részleteket és előnyöket, amik miatt az emberek inkább téged választanának.

Lehet úgy kommunikálni, hogy közben nem veszíted el az arculatod. A cél nem az, hogy influenszerkedj, hanem hogy elmagyarázd, miben vagy jó, hogyan dolgozol, és miért bízhat benned az, aki még nem ismer.

Hirdetsz, de kinek?

Ha nem tudod pontosan, kik a célügyfeleid, és mire van szükségük, akkor gyakorlatilag vaktában hirdetsz.

Ez az a pont, ahol a legtöbben elbuknak. A jó marketingstratégia nem arról szól, hogy minél több embert megszólíts, hanem arról, hogy a megfelelő emberek érezzék úgy: „ez a cég érti, mire van szükségem”.

Egy társasházat fejlesztő kivitelezőt máshogy kell megszólítani, mint egy magánépíttetőt vagy egy önkormányzatot. Más gondjaik, más döntési mechanizmusaik vannak. Ha ez nincs letisztázva, a marketinged csak pörgeti a pénzt, hozam nélkül.

Hogyan add tudtára másoknak?

Kiváló termékminőséget képviselsz, kizárólag top kategóriás alapanyagokat használsz, és milliméter pontossággal tervezel. Ezek egyesével is értéket képviselnek, összeadódva annál nagyobbat, de ha ezeket az információkat kizárólag te tudod, attól még más nem lesz meggyőzve.

Itt jön képbe a tartalommarketing, az ajánlatok tudatos megfogalmazása és az online jelenlét. Az építőipari szolgáltatások jellemzően magas árkategóriába tartoznak, így a döntéshozatal is hosszabb. Ezért érdemes szakmai tartalmakkal (pl. blog, esettanulmány, referencia) előmelegíteni a közönséget.

A hirdetés nem csak arról szól, hogy „keress most!”, szólhat arról is, hogy célirányosan mutatod meg, milyen problémákra ad megoldást a szolgáltatásod. Aki időben elkezd kommunikálni, annak nem kell kapkodnia, amikor visszaesik a megrendelésszám.

Mit lehet kiszervezni? És mi marad nálad?

A jó hír az, hogy a legtöbb marketinges feladat nem igényli, hogy te magad csináld. A rossz hír, hogy akkor is a te céged arculatát formálják. Ezért fontos, hogy legyen egy stratégia, egy minimum elképzelés a hangnemről, a célokról és a pozícióról, amit képviselni akarsz.

A kivitelezést nyugodtan bízd szakértőkre: szövegírás, hirdetéskezelés, weboldal, arculat. De az irányt neked kell kijelölnöd. Ha nem tudod pontosan, hova tartasz, akkor a legjobb kampány sem fog oda vinni.

Az ajánlás jó dolog, de nem stratégia.

Ne értsd félre, hatékonyan konvertálható lehet egy megbízható forrás által közvetített ajánlat, de nem szabad eltekinteni ennek időszakosságától és rendszertelenségétől. Nem lehet rá hosszú távon üzletet építeni. Az építőiparban egyre nagyobb a verseny, és aki előbb lép, az több figyelmet kap. A kérdés nem az, hogy „megéri-e marketingezni?”, hanem az, hogy „megengedheted-e magadnak, hogy ne csináld?

Ne akkor kapkodj, amikor már nincs mit kivitelezni. A marketing nem egy vészhelyzeti csomag, hanem sokkal inkább olyan, mint az állványozás: akkor is kell, ha épp nincs látványos munka folyamatban, mert nélküle nem épül semmi stabilan.

A cikksorozat harmadik, egyben utolsó része nemsokára érkezik, ahol arról írunk majd, hogyan spórolhatod meg az ingatlanost, és hogyan generálj magadnak vevőket. Kérdéseid és kéréseid pedig várjuk telefonon vagy üzenetben!