Építőipari marketing blogcikk sorozatunk harmadik részével jelentkezünk azok számára, akik nehézipari munkájukat teljes erőbedobással és értékteremtő módon végzik, az értékesítés viszont nem várt akadályokat görget eléjük. Hogyan tudják kibekkelni az ingatlanosokat, mégis minőségibb leadekhez jutni?

A kivitelezés megy. Az értékesítés már kevésbé.

Te is azok közé tartozol, akik évek óta megbízható szakmai munkával, korrekt hozzáállással dolgoznak, de amikor ügyfélszerzésről, tárgyalásról vagy árképzésről van szó, hirtelen lelassulnak a dolgok? Nem vagy egyedül.

Sokan állnak hozzá úgy az építőiparban, hogy a kivitelezési munkálatokhoz elismerésre méltó technikával rendelkeznek, de a szolgáltatások értékesítése már döcögősebben megy. „Én nem vagyok sales-es, nekem a kétkezi munkához van érzékem.” – ismerős mondat, ugye? Ez rendben is van, de a piac ettől még pörög, folyamatos versenyhelyzetet kialakítva. Ha nem te foglalkozol az értékesítéssel, akkor majd megteszi helyetted más valamelyik konkurens cégnél…

És ez nem biztos, hogy neked jó üzlet.

Az ingatlanos szerepe: szükséges közvetítő vagy költséges kerülőút?

Nem az a kérdés, hogy az ingatlanosok hasznosak-e, hanem az, hogy neked tényleg szükséged van-e rájuk. Ha nem jut el hozzád közvetlenül a vevő, ha nem te kommunikálod az ajánlatodat, ha nincs kezedben a kapcsolatfelvétel, akkor gyakorlatilag kiszervezed a legértékesebb szakaszt: a bizalomépítést és az ügyfélszerzést.

Ez viszont nincs ingyen, sőt, gyakran súlyos százalékokba kerül.

A jó hír? Az építőipari marketing ezt a hidat kiválthatja, miközben kiszervezheted a számodra hálátlan feladatokat.

Saját marketing, saját vevők

A marketing nem más, mint egy rendszer, ami segít megtalálni és meggyőzni azokat, akik épp téged keresnek.

És itt nem sablonos reklámokra vagy túlárazott Google Ads kampányokra gondolunk, hanem egy olyan, stratégiailag felépített kommunikációra, ami:

  • láthatóvá tesz a célcsoportod számára,
  • bizalmat épít a márkáddal szemben,
  • és konkrét megkereséseket generál közvetlenül neked.

Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy ne mások „vigyék el” az érdeklődőidet, hanem te legyél az első, akit felhívnak.

Nem kell közvetítő. Nem kell jutalék. Ami viszont kellhet, az a célzott marketing, ami elvezet a célközönségedhez.

Mikor lesz ebből profit?

Az egyik (ha nem a) legfontosabb kérdés a megtérülés.

Sokan itt szkeptikusak. „Oké, oké marketing így-úgy-amúgy… de mikor térül meg?”

A válaszunk erre személyes tapasztalatunkban rejlik: akkor, ha rendszerként működik.

Ha nem csak egy plakátot dobsz ki, nem csak egy random Facebook posztot töltesz fel, hanem kampányt építesz. Tudatosan, tervezetten, célcsoport-alapúan.

Egy ilyen rendszer pár hónap alatt elkezd visszahozni, és hosszú távon önmagát finanszírozva termeli a profitot. Sőt, ha jól csinálod, még új üzleti lehetőségeket is nyithat.

Több korábbi ügyfelünket is sikeresen kötöttük már össze egymással, akik kiegészítő szolgáltatást tudtak nyújtani a másik félnek.

Kíváncsiak vagyunk rád

Leendő ügyfeleink érdeklődését követően rövid időn belül egyeztetünk egy beszélgetést, ahol elmeséled nekünk mivel foglalkozik vállalkozásod pontosan, és mit szeretnél elérni rövid-, közép- és hosszú távon.

Ezen információk alapján összeállítunk egy tervet, (ha még nincs korábbi marketing terved, akkor egy Smartbook-kal is megajándékozunk), amit alkalmazni fogunk a stratégia kialakításában.

És ez mivel ad neked többet, mintha ingatlanost fogadnál családi ház/irodaház/telek értékesítésére? Közvetítői százalék nélkül:

  • Segít elérni az érdeklődőket
  • Prezentálja az ajánlatod
  • Bizalmat épít
  • Kapcsolatot teremt
  • És végül vevőt hoz

Ráadásul ezt a saját arculatoddal, saját feltételeiddel, a saját márkád építése mellett teszi.

Nehéz döntés? Lehet. De hosszú távon ez a kifizetődőbb út.

Persze kényelmesebb rábízni mindent egy közvetítőre. De akkor az irányítás sem a tiéd.

Ha viszont te akarod kézben tartani az ügyfélszerzést, a tárgyalást és a profitot, akkor a marketing nem csak opció, hanem üzleti eszköz.

Nem hókuszpókusz., hanem befektetés.

Hogyan tovább?

Ezzel a cikkel lezárjuk háromrészes építőipari marketing cikksorozatunkat, (itt az első és a második részt is megtalálod) de a történet itt nem ér véget.

Ha úgy érzed, eljött az idő, hogy céged kilépjen az ismeretlenségből, hogy ne mások kezein keresztül szűrődjön be hozzád a piac, akkor érdemes most lépni.

Mi pedig pont ebben tudunk segíteni.

Marketinggel. Stratégiával. És olyan ügyfélszerző rendszerrel, amiben nem az ingatlanos, hanem te vagy a főszereplő.

Írj nekünk, ha úgy érzed megrekedtél, vagy csupán lehetne jobb a vállalkozásod ügyfélszerzése. Várunk!