Énmárkaépítés – Ügyvezetőként kötelező? Hogyan csináljam?

Énmárkaépítés – Ügyvezetőként kötelező? Hogyan csináljam?

Énmárka, személyes márka, self brand, personal brand. Bárhogy nevezzük, a lényeg ugyanaz: egy olyan megfoghatatlan dologról van szó, amellyel mindannyian rendelkezünk, de csak kevesen foglalkozunk tudatosan az ápolásával. Pedig az elmúlt években felkapott fogalom mögött egy sokoldalúan formálható és kihasználható – ügyvezetők esetében kiemelt figyelmet érdemlő – lehetőségről van szó.

Az énmárka egy karrierhez szorosan kapcsolódó fogalom, amely összefoglalja mindazt, ami rólunk, a személyünkről él a köztudatban. Egy ügyvezetőnél a personal brand nemcsak az ügyfelekre és az alkalmazottakra, hanem a vezetett vállalkozás megítélésére is hatást gyakorolhat.

Énmárkaépítés – Ügyvezetőként kötelező? Hogyan csináljam?

Nem véletlen, hogy egyre gyakrabban hallani az énmárkaépítés szerepéről, és egyre több ügyvezető érzi úgy, hogy tudatosan kell foglalkoznia ezzel a területtel. Amint megtörténik a felismerés, általában a következő kérdés merül fel: hogyan?

Hogyan tudom az énmárkát építeni?

Az alábbi kérdések megválaszolásával felrajzolhatsz magadnak egy vázat, amelyre támaszkodva konzekvensen folytathatod az építkezést.

  1. Miben vagyok jó? Mit értem el? Miről szeretnék kommunikálni? A legelső lépés, hogy letisztázd magadban a kidomborítható értékeid, és kijelöld azokat a sarkalatos pontokat, témákat, amelyeket a tőled telhető legnagyobb alapossággal szeretnél körbe járni.
  2. Kiket szeretnék a gondolataimmal megszólítani? Hasznos gondolatokat átadni csak úgy lehet, ha kristálytisztán látod magad előtt, hogy kiket szeretnél megszólítani. Ezeknek az embereknek a csoportját érdemes annyira leszűkítened, amennyire csak lehetséges.
  3. Mit nyújtanak a vetélytársaim? Mit tanulhatok tőlük? Miben vagyok más? Amint lefektetted az alapokat, fontos feltérképezned, hogy mit mutat magából, és hogyan kommunikál a konkurencia. Ez a lépés az inspirálódáshoz, és a megkülönböztető jegyek meghatározásához egyaránt hasznos lehet.
  4. Hol? Hogyan? Milyen rendszerességgel? Miután megvan, hogy kiknek és milyen témákban szeretnéd megmutatni magad, érdemes végig gondolnod, hogy milyen platform(ok)on, milyen médiumokon keresztül és milyen rendszerességgel fogsz „hírt adni” magadról (kézenfekvő felület lehet például a LinkedIn).
  5. Mit tanulhatok a visszacsatolásokból? A legfőbb cél, hogy egy stabil vázra támaszkodva végezd az építkezést, de még hatékonyabbá teheted a folyamatot, ha figyelmet fordítasz a visszajelzésekre. Pozitív reakciókat váltott ki, vagy izgalmas párbeszédeket generált egy bejegyzés? Miért ne haladnál tovább a már bevált úton?

„Sallangmentesen” (is) lehet profin csinálni

Ne tántorítson el a gondolataid átadásától, hogy nincs lehetőséged vizuálisan is megtámogatnod a mondanivalód, vagy a technikai felételek hiányosak egy professzionális felvétel rögzítéséhez. Nézd csak meg Simon Sinek példáját a LinkedIn-en: lényegre törő fogalmazás, pofonegyszerű kreatívok, mobillal felvett gondolatok. És működik. Közel 7 és félmilliós követőtábor, posztonként többezres visszacsatolás és megosztás.

Énmárkaépítés – Ügyvezetőként kötelező? Hogyan csináljam?
Énmárkaépítés – Ügyvezetőként kötelező? Hogyan csináljam?

Ahogy a példa is mutatja, képmentes posztokkal vagy mobillal felvett gondolatokkal ugyanúgy átadhatod a mondanivalód (és formálhatod az énmárkád), mint egy hosszas utómunkával, profin összeállított tartalommal. Bár az énmárkaépítésnek fontos része a csomagolás és a tálalás, a lényeg mégsem ebben keresendő.

Az énmárkaépítés minden ügyvezetőnek kötelező?

Az énmárkaépítés lényege éppen az ellenkezője annak, amiért a legtöbb ügyvezető belevág: „mert kötelező…” Nem. Nem kötelező. Sőt, épp ellenkezőleg: csak akkor van értelme, ha őszintén és önazonosan tudod csinálni. Ha van mondanivalód, vállalni mered a véleményed (ezzel együtt elfogadod, hogy akadnak majd olyanok, akik nem értenek veled egyet), és nem sajnálod az időt, hogy a megkezdett építkezés tudatos és folyamatos maradjon.

Ne feledd: az énmárkaépítésből nemcsak te, hanem a vállalkozásod is számos módon profitálhat. Ha ügyvezetőként úgy érzed, hogy a személyes márkádnak vagy a céged brand-jének formálásában támogatásra van szükséged – esetleg más eszközökkel kapcsolnád magasabb fordulatszámra a vállalkozásod működését –, fordulj hozzánk bizalommal! Mindkét területen többéves tapasztalattal rendelkezünk.

VÁRJUK A JELENTKEZÉSED!

Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk. Úgy véljük, hogy a hosszú távú együttműködésnek ez az egyik legfontosabb záloga.

Legelső lépésként mesélj magadról, a vállalkozásodról, a céljaidról vagy bármiről, amit fontosnak tartasz megemlíteni. Az ajánlatkérés beérkezése után 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot, majd egy ingyenes konzultáció keretében, személyesen is átbeszéljük a legfontosabb tudnivalókat.


Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk. Úgy véljük, hogy a hosszú
távú együttműködésnek ez az egyik legfontosabb záloga.

Legelső lépésként mesélj magadról, a vállalkozásodról, a céljaidról vagy bármiről,
amit fontosnak tartasz megemlíteni. Az ajánlatkérés beérkezése után 24 órán belül
felvesszük veled a kapcsolatot, majd egy ingyenes konzultáció keretében,
személyesen is átbeszéljük a legfontosabb tudnivalókat.


VÁRJUK A JELENTKEZÉSED!

Az ajánlatkérés beérkezése után 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot.

GPDR*