Képzeld el, hogy frenetikus ötletekkel vezérelve indítasz egy közösségi média kampányt. Minden jól néz ki: a grafikák pazarak, a szöveg frappáns, és még néhány influencer is beszállt. Aztán… semmi. Nemhogy az eladások nem nőnek, de alig van néhány lájk vagy megosztás. Mi történhetett?

A közösségi média kampány hibák elkerülése nem űrtudomány, de kell hozzá stratégia, tapasztalat és egy adag rugalmasság. Nézzük meg, miért siklanak ki sokszor ezek a kampányok, és mit tehetsz annak érdekében, hogy a következő megmozdulásod sikeres legyen!

A közösségi média kampány hibák elkerülése nem űrtudomány, de kell hozzá stratégia, tapasztalat és egy adag rugalmasság.

Miért buknak el a kampányok?

1. Nincs egyértelmű célkitűzés

„Szeretnénk növelni az ismertségünket” – ez ugyan jól hangzik, de önmagában nem cél, hanem egy homályos vágy. Ha nem határozod meg pontosan, mit szeretnél elérni (pl. 1000 új feliratkozót egy hónap alatt vagy 20%-os forgalomnövekedést), nehéz lesz mérni a sikert. A közösségi média kampány hibák jelentős része a gyenge tervezésre vezethető vissza.

2. Rossz célcsoport megszólítása

A legjobb kampány is elbukik, ha nem a megfelelő emberekhez jut el. Például hiába hirdeted a legújabb gamer termékedet, ha középkorú hölgyeket célzol meg. Az egyik legfontosabb lépés, hogy megismerd a célközönségedet. Mit szeretnek? Hol böngésznek? Hogyan beszélj hozzájuk? Mi a fájdalompontjuk esetleg problémájuk, amire megoldást kínálsz? Ez utóbbi gombot érdemes gyakran nyomogatni a posztkészítés során.

3. Az algoritmusok ignorálása

A közösségi média platformok algoritmusai folyamatosan változnak, és ha nem tartasz lépést velük, a posztjaid láthatatlanná válhatnak. Az elérések csökkenése gyakran nem a tartalom minősége, hanem a platform által bevezetett változások miatt történik. Emellett olyan finomságokkal is szemben találhatjuk magunkat, mint a platform önkényes válogatása a tartalmak között, vagy bizonyos hirdetési képek indoklás nélküli letiltása.

4. Túlzott értékesítés, kevés érték

Ha kampányaid csak a „vedd meg most!” üzenetek köré épülnek, gyorsan elveszítheted a közönséged érdeklődését. A hatékony közösségi média marketing nem kizárólag eladásról szól – értéket kell adnod. Inspiráló tartalmak, tippek vagy akár szórakoztató posztok is hozzájárulhatnak a márkaépítéshez. Ne azt érezzék a követőid, hogy a századik TV-shopos reklám gördül eléjük egy műanyag zöldségreszelőről, hanem ténylegesen hasznuk származhat a terméked vagy szolgáltatásod igénybevételével.

5. Hiányos követés és elemzés

A kampány befejezése után nem elég hátradőlni és várni az eredményeket. Az adatok elemzése nélkülözhetetlen, pláne a hosszú távú növekedés érdekében:

  1. Hány embert ért el a kampány?
  2. Melyik tartalom teljesített jól?
  3. Melyik bukott el?

Ha ezeket nem elemzed, hasonlítod össze egymással, fejleszted, esetleg kombinálod őket, ugyanazokat a hibákat követheted el újra és újra. A hirdetéseid utánkövetése esszenciális a márkád fejlődése érdekében, csakúgy mint a kisbabákat mérlegelik hónapról-hónapra, a céged is a “gyermeked” és jó látni a folyamatos gyarapodását.

A közösségi média kampány hibák elkerülése nem űrtudomány, de kell hozzá stratégia, tapasztalat és egy adag rugalmasság.

Mit tehetsz a siker érdekében?

Mielőtt bármibe belefognál, határozd meg, hogy mit szeretnél elérni. Ezek legyenek mérhetőek és időben behatároltak. Emellett a kampánynak valamelyest tükröznie kell a brandet, nem érdemes minden alkalommal új dizájnt (váltakozó színek, betűtípusok, grafikai megjelenés) választani, hiszen az eredeti megjelenést már veled azonítják követőid. Emellett az organikus brandépítés és a fizetett hirdetések között sem érdemes választani, hiszen a kettő kéz a kézben jár, támogatják egymást.

A célközönséged meghatározása elengedhetetlen a sikerhez, amihez a MAON-nál mi is először álomvevőket (buyer persona) határozunk meg. Ha több eltérő terméket vagy szolgáltatást árulsz, akkor érdemes több személyt is felépíteni, illetve nekik célzottan szeparálni a kampányokat.

Alkalmazz storytellinget, vagyis nyugodtan fogd hosszúra egy-egy poszt megfogalmazását, hiszen egy jól elmesélt történet mindig hatásosabb, mint a puszta tények felsorolása. Például ne csak a terméked funkcióiról beszélj, hanem mesélj el egy vásárlói sikertörténetet vagy mutasd be, hogyan segített valakinek a problémája megoldásában.

Végül, de nem utolsó sorban ne hagyd magára a kampányt! Oké, hogy összeraktad és elindítottad, de a felületi hibáktól kezdve egy téves képtiltásig bármi közbe jöhet, ami megakadályozza a sikeres kampányhirdetés létrejöttét. Kövesd nyomon az eredményeket és finomítsd a stratégiát akár menet közben.

A közösségi média kampány hibák elkerülése nem űrtudomány, de kell hozzá stratégia, tapasztalat és egy adag rugalmasság.

A hatékony közösségi média marketing titka

Egy sikeres közösségi média kampány nem csak a grafikákon és szövegeken múlik. Kell hozzá egy jól felépített stratégia, pontos célmeghatározás és a célcsoport mély megértése. A MAON full service marketing ügynökség minden eszközt biztosít ahhoz, hogy kampányaid ne csak kreatívak, hanem eredményesek is legyenek.

Ne hagyd, hogy vállalkozásod egy rossz stratégián bukjon el! Lépj velünk kapcsolatba, és bízd ránk a kampányaid tervezését és lebonyolítását, hogy a következő közösségi média kampányod ne csak látható, hanem sikeres is legyen.