2025-ben sajnos csukott szemmel is kijelenthetjük, hogy a gazdaság nem éppen a száguldó fázisában van. Az infláció az egekben, KKV-k sora áll fél lábbal a boxutcában, sokan pedig már a „kör végéig” sem biztosak benne, hogy pályán maradnak.
És mit csinál ilyenkor a többség? Elveszi a gázt. Visszafogja a költést. Az első, amit megvágnak: a marketing. Pedig ha valami, ez garantáltan a fal felé löki a vállalkozást.
Amikor a marketing-fék a vég kezdete
Vállalkozásod a versenyszférában kicsit olyan, mint egy csapat a Forma-1-ben.
Jelenleg a pályaviszonyok nem éppen ideálisak: az eső esik, a pálya csúszóssá vált, az autód gumijai kopottak, és az élen haladók minden kanyarban rád vernek pár tizedet. Mit csinálsz?
a) a fékre lépsz, hátha ezzel megóvod a gumikat,
b) jobban nyomod a gázt, hogy ne szakadj el a mezőnytől, esetleg előzésre készülsz.
A legtöbb cég az a) opciót választja válság idején. Csakhogy ezzel végképp lemaradnak: a versenytárs, aki nyomja a B2B online marketing gázpedált, ott lesz mindenhol: a LinkedIn hírfolyamában, a Google találatok élén, a remarketing hirdetésekben. Az ügyfelek pedig azt veszik észre, hogy ő a „sztárpilóta”, a piac aktív és megbízható szereplője. Téged pedig már rég leköröztek és kikerültél a látótérből.

A lefelé tartó spirál csapdája
A költségcsökkentés logikusan hangzik: kevesebb bevétel = kevesebb kiadás.
A marketingtől való megszabadulással viszont könnyűszerrel írod ki magad a versenyből, önként. Mintha kivennéd az autódból a benzint (vagy meg sem tankolnád?), mert sokat fogyaszt.
A kocsid könnyebb lesz, nem fogyaszt semennyit, és nem is haladsz vele egy métert sem… de legalább olcsóbb lett, igaz?
Az eredmény: kevesebb lead, kevesebb ajánlatkérés, egyre ritkább megrendelések. Innen pedig nehéz visszakapaszkodni. Az a pár ügyfél, aki a neten keres rá a szolgáltatásodra, a konkurenciát találja meg előbb.
Miért pont a B2B online marketing lehet a slusszkulcs?
Válságban minden ügyfél drágább. Ez tény. Nem azért, mert tényleg többe kerül, hanem mert több munkába kerül megszerezni.
A B2B online marketing viszont olyan lehet vállalkozásodnak, mint a DRS-zóna az F1-ben: ha jól használod, gyorsabban kerülhetsz jobb helyzetbe, és ha jól pozícionálod magad, az előzés sem lesz kérdés.
Hogyan működhet ez a gyakorlatban?
- Kevesebb zavaró tényező a pályán: a visszafogott hirdetési költések miatt kevesebb lehet a versenytárs a hirdetésekben, így olcsóbban juthatsz megjelenéshez.
- Nagyobb figyelem hárulhat rád: ha te vagy az, aki adott témában rendszeresen posztol, hirdet, edukál, akkor az algoritmus is szívesebben ajánl az érdeklődőknek, és követőid is bizton nyugtázzák a folyamatos friss tartalmakat.
- Hosszú távú pozíció kiautózása: tartalommarketinggel (és pluszban SEO-zott tartalommal) mind az emberek, mind a Google számára értékes tartalmak kerülhetnek fel az oldaladra.
A digitális térben akkor is tudsz kapcsolatot építeni, amikor személyes találkozók ritkák, vásárok vagy ipari expók elmaradnak. Ráadásul minden mérhető: látod, hogy mennyibe kerül egy lead, melyik csatorna hozza a legtöbbet, és mikor kell finomhangolni a stratégiát.

Így szerzünk neked versenyelőnyt!
- Pontosabb célzással: a B2B online marketing alkalmazásával egyszerűbben megtaláljuk számodra a célcsoportod, vagyis azokat a vállalkozásokat, akik számára hasznos lehet a szolgáltatásod. Nyilván nem engedheted meg magadnak a szétszórt költekezést, ezért kell célzott hirdetésekkel targetálni az elérni kívánt csoportot.
- Mérésekkel és finomhangolással: ahogyan az autó telemetriáit is folyamatosan ellenőrzik és finomítják, úgy kísérjük figyelemmel mi is, hogy hol „veszítesz a sebességen”. Ezt követően pedig már lényegesen egyszerűbb javítani rajtuk.
- Kombinált csatornákkal: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Meta hirdetések, Google Ads, SEO, szakmai blogcikkek…számos eszköz, több csomagajánlat, amivel láthatóvá válhatsz, de persze nem kell mindent egyszerre kezelni.
- Következetességgel: nincs olyan, hogy mindig minden beválik, előfordul, hogy több szempontból is meg lehet (sőt meg kell) közelíteni egy problémát, mire sikerül megoldani. Ez ne tántorítson el, hiszen egy hirtelen fékezés (kampányleállás) lenullázhatja az addigi lendületet. Inkább kisebb gázon menj tovább, de megállni semmiképp sem ajánlott!

A dobogó titka
A B2B online marketing gázpedálját válság idején sem szabad felengedni. Ilyenkor van a legnagyobb esélyed arra, hogy megerősítsd a pozíciódat, és amikor a piac újra lendületet kap, te legyél az, aki az első sorból indul egy sikeres időmérő után.
Ne feledd, csak az első három helyezett kap serleget a kockás zászló után, a többiek pedig lentről nézhetik a pezsgőfürdőt. Ha viszont startra készen állsz, várjuk jelentkezésed a paddock-ban!



