A közösségi média ma már annyira átszövi az életünket, hogy ezzel kelünk, ezzel fekszünk, innen nyitjuk meg a híreket, itt látjuk először a volt osztálytársunk kiscicáját, és összességében ide járunk beszélgetni. Tulajdonképpen egy hatalmas, online közösségi tér, ahol szórakozunk, szocializálódunk, informálódunk és vásárolunk. Ennek mégis mi szerepe van a marketingben?

Természetesen vannak olyanok, akik szükséges rosszként élik meg, azonban a legtöbb vállalkozás esetében egy kiaknázatlan terepet jelent, ha csípőből elutasítják az efféle online jelenlétet. Közösségi média oldalt nem csupán azért hoznak létre, hogy kipipálják a lista következő sorát, hanem azért is, mert:

  • Itt a legegyszerűbb a kapcsolattartás, nem kell fél napokat várni az e-mailben érkező válaszra.
  • Nincs weboldala az üzletnek, így a vásárlók kizárólag Facebookról értesülhetnek a készletről vagy nyilvántartásról.
  • Kis vállalkozások esetén olcsó, egyszerű mégis hatékony formája a kommunikációnak.
  • Eseményekről és közösségi programokról is innen tájékozódunk, pláne ha látjuk, hogy több ismerősünk is érdeklődik felőle.
  • Eladhatunk, vehetünk, megtalálhatjuk a saját csoportjainkat érdeklődési kör alapján.
  • Közösségépítő ereje van, amit első kézből is tapasztalhatsz, ha Te is követsz oldalakat, és kíváncsian várod a heti jól megszokott posztokat.

Végtelenségig sorolhatnánk az indokokat, megértjük, ha továbbra sem szimpatikus a téma, de egy dolgot ne felejts el: próbálj a célközönséged fejével gondolkodni, akiknek első gondolata az lesz, hogy rákeresnek az adott dologra Facebook-on. A Te vállalkozásod nincs fent? Akkor vásárolnak a majd konkurenciától.

Miért van szükséged közösségi média kommunikációra?

Ezért kommunikálj közösségi médián keresztül!

A közösségi média platformok kvázi plázaként funkcionálnak: mindent megtalálsz, mindenki ott van, és ha Te nem, hát elég gyorsan kimaradhatsz a legújabb trendekből. Senki nem várja el tőled, hogy egyszemélyes full service marketing ügynökség formájában helytállj, hiszen a MAON Marketing Kft. pont ezért jött létre: hogy segítsünk! És hogy milyen velünk dolgozni, arról mutathatunk egy kis kitekintést.

Mégis mitől lesz sikeres a közösségi média marketinged? Miért törekedj inkább a hitelességre, mint a tökéletességre? Hogyan teheted hatékonyabbá például a Facebook kommunikációdat?

  • Kapcsolatteremtés és elérés (engagement)

Gondolj csak bele, hány ismerősöd, haverod, kollégád, és volt osztálytársad lóg napi szinten a Facebookon, Instagramon, Twitteren. Az emberek itt osztják meg a napjukat, itt tartják a kapcsolatot és ide járnak a cicás-kutyás tartalmakért. Miért ne aknázhatnád ki ezt a lehetőséget? Egy jó kis poszt, néhány kreatív kép vagy videó, és máris több száz, sőt, több ezer emberhez eljuthatsz, akiket talán más csatornákon keresztül soha nem érnél el.

  • Hitelesség és bizalomépítés

Amikor valaki meglátja, hogy vállalkozásod aktívan jelen van a közösségi médiában, az azt sugallja, hogy komolyan veszed a munkád, elhivatott vagy. Egy kreatívan felépített közösségi média profil, rendszeres és értékes tartalmakkal, hitelességet kölcsönöz neked. A követők látják, hogy valódi ember vagy a márka mögött, és ez növeli a bizalmukat.

  • Költséghatékony marketingeszköz

Az organikus tartalmak (vagyis a folyamatosan kirakott posztok) lassan, de biztosan építik márkád hitelességét, amelyet a facebook hirdetéskezelés támogat meg, így gyorsabban érhetsz el nagyobb közönséget. A kettő közti egyensúly megtalálása nem mindig egyszerű feladat, de nem is lehetetlen, ha egy full service marketin ügynökség fogja a kezed.

Miért van szükséged közösségi média kommunikációra?

Szórakoztass, edukálj és tartsd fent az érdeklődést!

Manapság leginkább szórakozni járunk a különböző platformokra, rengeteg tartalomgyártóval, burkolt és célzott reklámmal találkozunk, amelyet az algoritmusok is személyre szabottan kevernek. Vállalkozásod szempontjából pedig egy folyamatosan fejlődő felületet jelent, amin keresztül betekintést nyújthatsz leendő és meglévő vevőid számára, ezáltal fenntartva az érdeklődésüket.

Mindezt pedig úgy érdemes felépítened, hogy a lehető legjobban leszűkíted a célközönségedet, hogy úgy érezzék követőid, ez a tartalom személy szerint nekik szól. Legyél konzisztens, vagyis ne hagyj ki heteket, hónapokat, mert hamar a süllyesztőbe kerülhet, amit eddig felépítettél. Használj releváns, jó minőségű képeket, kövesd a trendeket, edukálj, készíts videókat, hirdess… és inkább nem is folytatjuk a sort, mielőtt elvennénk tőle a kedved. 

A MAON esetében full service marketing ügynökség áll a hátad mögött, így neked csupán annyi a dolgod, hogy minél részletesebben átadd vállalkozásod esszenciáját részünkre, mi pedig hozzád alakítjuk a közösségi média kommunikációt. Tisztában vagyunk vele, hogy egyedül mennyire időigényes és fárasztó lehet a folyamatos tartalomkészítés, ennek terhét teljes mértékben levesszük a válladról!

Miért van szükséged közösségi média kommunikációra?

Próbáltad már, de nem jött be?

Többször is fordultak már úgy hozzánk, hogy amikor a közösségi média jelenlét szóba került, csak legyintettek, hogy „igen, csináltam egy Facebook oldalt”, „igen, töltöttem fel képeket”, és „igen, más már kezelte az oldalamat”. A várt siker azonban elmaradt, mert csak 19-en lájkolták az oldalt és inkább ennyiben hagyták. Nos, a siker mérőszáma nem a lájkokban van, hanem a konverziókban.

Nem éri meg ilyen hamar lemondani valamiről, csak azért, mert az első néhány próbálkozás alkalmával nem lett olyan sikeres, mint szeretted volna. Kellő tervezés, arculat kialakítás, stabil kommunikáció és számtalan apróságnak tűnő dolog (ami összeadódva jelentős súllyal járul hozzá a fejlődéshez) szükséges ahhoz, hogy egy közösségi média oldal hosszú távon jól működjön.

Azt se vegyük félvállról, hogy a mérleg akkor áll egyensúlyba, ha mindkét oldalán azonos hozzátett érték található: vállalkozásod kerül az egyikbe, és a hozzád illő marketing ügynökség a másikba. A kompatibilitás elképesztően sokat tud hozzáadni a közös munkához, ehhez pedig összeszedtünk 5 hasznos tippet, hogy egyszerűbb legyen számodra a választás.

Ne feledd azt sem, hogy a MAON ingyenes, személyes konzultációt biztosít számodra, így már az első beszélgetés alkalmával felmérheted, hogy mennyire illünk majd össze. Ha pedig megvan a kémia, akkor bízd ránk a marketinget!