Mielőtt felvennéd a kapcsolatot egy ügynökséggel, érdemes kutatómunkát végezned. Miről árulkodnak az online marketing árak? Milyen egyéb szempontokat érdemes figyelembe venned, mielőtt szignóval látnál el egy együttműködési szerződést? Nézzük!
Termékek vásárlásakor vagy szolgáltatások igénybevételekor bizonyára benned is ott motoszkál a gondolat, hogy jó lenne tudatos döntést hozni. Ahelyett, hogy impulzívan, pusztán az aktuális érzéseidre hagyatkozva böknél rá valamire a kínálatból, racionális lépések megtételére törekszel.
A kérdés csak az, hogyha a vállalkozásod számára ideális ügynökség megtalálása a cél, milyen anyagi vonzattal lehet kalkulálni? Az online marketing árak mellett vajon egyéb szempontokat is érdemes számításba venni?
A bőség zavara
Az online marketing szolgáltatásokat nyújtó szakemberek és ügynökségek országszerte egyre nagyobb számban vannak jelen. Ezt a tendenciát akár pozitívumként is értékelhetnénk, ha nem járna együtt a kínálat felhígulásával. A marketing szakma iránti fokozódó kereslet ugyanis olyan szereplőket is a piacra csábít, akik szakértelem vagy tapasztalat hiányában szeretnének profitra szert tenni.
Tipp: Azokat a szolgáltatókat, akik belemennek egy „feléből mennyit engedsz?” beszélgetésbe; nem rendelkeznek szakirányú végzettséggel és tapasztalattal; vagy korábbi eredmények és referenciamunkák hiányában; a versenytársakhoz viszonyítva irreálisan alacsony áron ígérik le a csillagokat az égről, érdemes fenntartásokkal kezelni!
Valaki eldugja, valaki szűrőként használja
A pénzköltési szokásokat elemző kutatások eredményeként gyakran találkozhatunk azzal a kijelentéssel, hogy a magyar emberek árérzékenyek. Ha az árcímkén csalogató az összeg, hajlamosak vagyunk szemet hunyni a gyengébb minőség felett; a borsosabb ár pedig a prémium minőség ellenére is gátat szabhat egy termék megvásárlásának vagy egy szolgáltatás igénybevételének.

Nem véletlen, hogy az elutasító magatartástól tartva néhány szolgáltató inkább nem is közli az árait a weboldalán. Mások szűrőként használják az árcédulát: „ha valaki sokallja az összeget, jobb, ha nem is jelentkezik, hiszen úgysem lenne ideális ügyfél”.
Online marketing árak – És akkor a számok…
Mivel minden esetben az adott vállalkozás céljaihoz igazított marketingmix kialakítása a cél, nem lehet előzetes egyeztetés nélkül meghatározni, hogy kinek, mekkora összeget érdemes online marketingre költenie. Hogy mégis kézzelfoghatóbb legyen, milyen összegek merülhetnek fel, ha online marketing ügynökséghez fordulsz, három nagyobb szeletre érdemes vágni a tortát:
1. Felmérés, tanácsadás, iránymutatás
Egyszeri és – a nagyobb projektmunkákhoz képest – alacsonyabb anyagi vonzattal számolhatsz az olyan szolgáltatások esetében, amelyek hozzájárulnak a vállalkozásod fejlődéséhez, de nem igényelnek szorosabb, hosszabb távú együttműködést. Ide sorolható például a marketing-tanácsadás, a hirdetések futtatásához szükséges fiókbeállítás, vagy a mélyrehatóbb kutatómunkát igénylő marketingaudit.
A MAON online marketing ügynökségnél a tanácsadást és az egyszeri fiókbeállítást csomagajánlataink részeként kínáljuk, marketingauditot pedig 100 ezer forinttól biztosítunk azoknak az ügyfeleinknek, akiknek havidíjas szolgáltatásaink helyett arra van szükségük, hogy szakértőink felmérjék vállalkozásuk aktuális állapotát, és javaslatot tegyenek a lehetséges fejlesztésekre.
2. Projektmunkák
A projektmunkák – bár az ügynökség részéről nagyobb lélegzetvételű feladatok – szintén nem igényelnek hónapokra szóló elköteleződést. A kivitelezéssel megbízott ügynökség szakemberei ilyenkor egyetlen projekt erejéig biztosítják számodra a szakértelmüket. Ide sorolható például az online és offline grafikai anyagok megtervezése, vagy egy weboldal elkészítése.
A MAON online marketing ügynökségnél weboldalak elkészítését 350 ezer forinttól, a grafikai projektmunkák kivitelezését – a feladat komplexitásának függvényében – egyedi árazással vállaljuk.
3. Csomagajánlatok
A csomagajánlatok szerepe, hogy az ügynökség hosszú távon, kedvező áron, komplex szolgáltatást nyújthasson vállalkozásod számára, és mérhető, számszerűsíthető eredményeket érhessen el. Egy-egy szolgáltatás igénybevétele helyett ilyenkor az online marketing eszköztár minden elemét felhasználva, teljes mértékben vállalkozásodra szabott megoldások születnek.
A MAON online marketing ügynökségnél három csomagajánlat érhető el: hirdető csomagunk 200 ezer, közösségi média csomagunk 300 ezer, full marketing csomagunk pedig 350 ezer forint havidíj ellenében vehető igénybe (csomagajánlataink tartalmát ide kattintva tekintheted meg).
Manapság már semmit sem adnak ingyen?
De! A MAON minden érdeklődő számára ingyenes, személyes konzultációt biztosít. Ezt nevezhetjük csaliterméknek, ajándéknak, vagy a bizalomépítés első lépcsőfokának. A lehetőség lényege, hogy mindkét fél kockázatmentesen mérhesse fel, hosszú távon is gyümölcsöző lehet-e az együttműködés. Ilyenkor
- pontot lehet tenni a nyitott kérdések végére,
- tisztázható, hogy mindkét fél részéről helytállóak-e az elvárások,
- felmérhető, hogy a közös munka során mennyire lesz gördülékeny a kommunikáció,
- és kialakítható egy személyesebb, bizalmi viszony, amely a közös munka alapjául szolgálhat.
Ne feledd: az ár csupán a kirakós egyik darabja!

Minden vállalkozás számára létezik egy ideális társ. Egy minden szempontból megfelelő ügynökség. Az igazi megtalálása azonban ritkán sikerül elsőre. Hogy az online marketing árak mellett milyen egyéb szempontok siethetnek segítségedre a „Nagy Ő” megtalálásában, azt egy korábbi cikkünkben gyűjtöttük össze. Olvass tovább: Online marketing ügynökség választás – 5 hasznos tipp
Szakértőkből álló, tapasztalt csapatot keresel az online marketing feladatok elvégzésére? Fordulj hozzánk bizalommal!