A weboldal készítés egy többszázezres befektetés, viszont hatalmas lutri, ha nem vagy elég körültekintő… A jó hír az, hogy egy kis kutatómunkával könnyedén kiradírozhatod a képletből a szerencsefaktort. Mutatjuk, hogyan!

Hogy milyen a számodra ideális WordPress webfejlesztő? Az elvárásaid ismerete nélkül erre nehéz lenne válaszolni. Vannak azonban vészjósló jelek, amelyeket azonosítva könnyedén elkerülheted azokat a szélhámosokat, akik nem az imént említett szakemberek táborát erősítik. Ha weboldal készítésen – vagy a jelenlegi felületed megújításán – töröd a fejed, az alábbi szempontokra érdemes kiemelt figyelmet fordítanod.

3+1 vészjósló jele, hogy a WordPress webfejlesztőd egy kókler

A weboldal készítés egy többszázezres befektetés, és hatalmas lutri. Egy kis kutatómunkával viszont könnyedén kiradírozhatod a képletből a szerencsefaktort.

1. Árulkodó árazás

A nevetségesen alacsony vagy az irreálisan elrugaszkodott árnak egyaránt meg kell kongatnia benned a vészharangot. Amennyiben valaki hajlandó 100 ezer forintért belevágni a tervezésbe, az éppúgy gyanúra kell okot adjon, mint amikor hétszámjegyű ajánlatot kapsz a weboldalad kialakítására.

Előbbi esetben (ha szerencsés vagy) egy látványos, de szinte bárki által kialakítható és testre szabható sablonmegoldásra; utóbbi esetben pedig egy hatalmas lehúzásra számíthatsz (hacsak nem egy olyan, egyedi fejlesztésű felületre van szükséged, amely vizualitását és funkcionalitását tekintve is vetekszik az Apple weboldalával – ezesetben valóban előfordulhat, hogy indokolt lehet a hétszámjegyű végösszeg).

2. Tétovázó tervezés

„Ezt nem lehet. Én csak így tudom megoldani. Ezért plusz költséget kell felszámolnom.” Aki már a tervezési fázisban ilyen, vagy ehhez hasonló visszajelzéseket passzol vissza a kéréseidre, gondolj bele, hogy milyen végeredményre lesz képes.

Éppen többszázezer forintot készülsz elkölteni. Ha elhatároztad, hogy belevágsz egy saját weboldal kialakításába, ne fogadj el kifogásokat! Legyél nyitott a szakértői visszajelzésekre, de csak olyan kivitelezővel dolgozz együtt, aki – a lényegi részt tekintve – képes és hajlandó megvalósítani az elképzeléseid.

3. Sablonos simliskedés

Sokan szeretik a munka könnyebbik végét megragadni, és olyan – sokak által használt – sablonokba beletuszkolni az elképzeléseid, amelyekkel a neten böngészve már lehet, hogy te is találkoztál.

Ne hagyd, hogy kivegyék a kezedből az irányítást! Akkor érdemes belevágnod egy saját weboldal kialakításába, ha konkrét elképzeléseid vannak. Ne te igazodj a webfejlesztő kényelméhez, hanem a felület tervezője idomuljon az elképzelésedhez.

+1 Burgonyahámozás vajazókéssel

Nem szeretnénk a webfejlesztés technológiai hátterével untatni, weboldalra váró ügyfélként „a burgonyahámozás mikéntjével” mégsem árt tisztában lenned: ahhoz, hogy WordPress weboldalad elkészüljön, a fejlesztőnek page builder-re van szüksége (ilyen például a Divi, az Elementor, a Gutenberg, az Oxygen vagy a Breakdance). Bár szakembere válogatja, hogy ki, melyik mellett foglal állást, vannak visual builder-ek (például a Divi, a Gutenberg és az Elementor), amelyek kapcsán egyre népesebb tábor hangoztatja, hogy eljárt felettük az idő, és a „sablonokban gondolkodó kóklerek játszótere”. Webfejlesztő kollégánk erről szívesen értekezne hosszabban, de nem akarunk nagyon elrugaszkodni a cikk alapját adó témától.

A probléma szemléltetéséhez vegyünk egy burgonyát, amit a lehető legszebben – a legkevesebb értékes rész eltávolításával – szeretne meghámozni a séf. Erre a célra kézbe vehet egy tompa vajazókést vagy egy pengeéles burgonyahámozót. Amennyiben egy séf arról próbál meggyőzni, hogy ő vajazókéssel csodákra képes – pillanatok alatt végez, a zöldségnek csak a héját távolítja el, és egy tükörsima krumplit nyújt át –, biztosra veheted, hogy nem egy Michelin-csillagos szaktekintéllyel hozott össze a sors. Előfordulhat, hogy a meghámozott burgonya látványa vajazókéssel is tökéletes lesz, egy kiadós sütéshez vagy főzéshez viszont kevés (és rossz minőségű) lesz az alapanyag…

Weboldal készítés – Mielőtt szignóznád a szerződést

A weboldal készítés egy többszázezres befektetés, és hatalmas lutri. Egy kis kutatómunkával viszont könnyedén kiradírozhatod a képletből a szerencsefaktort.

1. Szánj időt a piac megismerésére! Ha egy okostelefon megvásárlása előtt kutatómunkát végzel, és összehasonlítod az ideálisnak tűnő modelleket, ne spórold meg ezt a lépést a weboldalad elkészítését vállaló szakember vagy ügynökség kiválasztásakor sem!

2. Kérj be több ajánlatot! Bár a hiteles szolgáltatók a weboldalukon is feltüntetnek iránymutató összegeket, pontos ajánlatot csak abban az esetben kaphatsz, ha tisztázod az elvárásaid. Juttasd el az elképzeléseid minél több kivitelezőhöz, és mérlegelj a pontos összegek ismeretében!

3. Ismerd meg a referencia munkákat! Hogy végeredményként pontosan mire számíthatsz, azt a kiszemelt szakértő korábban elkészített weboldalain keresztül szűrheted le a legkönnyebben. Csak olyan kivitelezőhöz fordulj, aki az elképzelésedhez közel álló munkákat tud felmutatni.

4. Érdeklődj a karbantartásról! A munkálatok végén a weboldalad csillog-villog, és minden a helyére került. Na, de mi a helyzet néhány héttel később? Biztosított lesz a felület rendszeres frissítése és a hibák elhárítása? Ezeket a kérdéseket is érdemes tisztázni!

5. Ragaszkodj a látványtervhez! Legyen elvárás a részedről, hogy a kivitelező – legalább egy wireframe formájában – bemutassa az elképzelését. Csak akkor adj zöld lámpát, ha maradéktalanul elégedett vagy azzal, amit látsz!

6. Állapodjatok meg határidőkben! Ha nincs mihez igazodni, nincs mit számonkérni. Fektessetek le mindkét fél számára elfogadható és tartható határidőket (ne feledd, hogy a határidők rád is vonatkoznak, hiszen a kivitelező csak akkor tudja idejében befejezni a munkát, ha minden szükséges tartalmat – képet, szöveget stb. – biztosítasz a számára).

7. Ne fizess egy összegben! Saját magad védelme érdekében érdemes két részre bontanod a szolgáltatásért kifizetendő összeget. Bár alapos kutatómunka után minimális az esélye, hogy valaki olyat bízz meg, aki kereket old a pénzeddel, nem árt az óvatosság (és az érdekeid képviselete is hatékonyabb, ha a kivitelezésre fordított összeg egy része a munkálatok végéig nálad marad).

8. Köss szerződést! Eszedbe se jusson belevágni valakivel a közös munkába, amíg nem pecsételtétek meg az együttműködést egy minden feltételt lefektető szerződéssel. Csak akkor lesz jogod reklamálni, ha hivatalosan is védve vagy.

Weboldal készítés? Bízd a munkát „Michelin-csillagos séfekre”!

A weboldal készítés egy többszázezres befektetés, és hatalmas lutri. Egy kis kutatómunkával viszont könnyedén kiradírozhatod a képletből a szerencsefaktort.

Grafika, szöveg, technológiai háttér. A MAON csapatában mindegyik részterületért külön szakember felel. Gyűjts össze néhány weboldalt, amelyekkel azonosulni tudsz, foglald össze röviden az elképzelésed, határozd meg a színvilágot, a többit pedig nyugodtan bízd ránk. Általában elsőre – vagy egyetlen változtatási kör után – megtaláljuk a helyes irányt. Weboldalainkkal:

  • magyarázkodás nélkül adjuk át a legfőbb üzeneted;
  • logikus felépítéssel és látványvilággal élménnyé tesszük a böngészést;
  • felkeltjük a gyanútlanul keresgélő érdeklődők figyelmét;
  • hitelességgel és megbízhatósággal ruházzuk fel a vállalkozásod;
  • válaszokat adunk a bizonytalan látogatók kérdéseire;
  • cselekvésre – vásárlásra, foglalásra, érdeklődésre – ösztönözzük az érdeklődőket;
  • gondoskodunk róla, hogy a releváns kulcsszavakra elöl rangsoroljon a felület a Google találati listáján;
  • lehetőséget teremtünk a forgalmi adatok és a vásárlási szokások elemzésére.

Weboldalra van szükséged? Ismerd meg referencia munkáinkat, ha pedig szimpatikusnak találod, amit látsz – és a versenytársaink ajánlatainak megismerése után is hozzánk húz a szíved –, várjuk a jelentkezésed!