Ugye te is ismered azt az érzést, amikor éppen sürgető kérdésed van, és már órák óta várod a választ az e-mailedre? Bizonyos helyzetekben azonnali segítségre van szükséged, az idő pedig drága kincs, ezért minden perc késlekedéssel fogynak a lehetőségeid. Marketing ügynökség választás során éppen ezért ne csak az árakat és a referenciákat versenyeztesd meg, hanem azt is, hogy milyen gyorsan és hatékonyan kommunikálnak Veled, amikor szükséged van rájuk!
Az e-mail kommunikáció szerepe, előnyei és hátrányai
E-mail kommunikációra szükség van. Bár van, akinél ez inkább a kötelező rossz eleme az információátadásnak, amit le lehetne tudni egyetlen telefonhívással. Ezzel mi is tisztában vagyunk, azonban vannak helyzetek, amikor megkerülhetetlen, mint például:
- Képek, videók, inspirációk megosztása ügyfél és ügynökség között.
- Események szervezése, hosszabb szöveges információk átadása, főleg több érintett személy esetén.
- Tartalomnaptárba és marketing tervekbe való betekintés az ügyfél részére, hogy átláthatóbbá váljanak számára a közös projektek.
- +1: Van, aki szívesebben kommunikál írásban, e-mailt írni pedig bármikor lehet, míg munkaügyben telefonálni nem szokás esténként vagy hétvégente.
Azonban az e-mail kommunikáció hátrányairól is szót kell ejtenünk, hiszen mindennek megvannak a maga negatívumai:
- Elsőként az időveszteséget emelnénk ki – bizonyára a Te listádon is prioritásként szerepel – ugyanis az üzleti világban az idő pénz. Minden egyes perc, amit válaszra várva töltesz, olyan lehetőségeket vehet el, amelyet másképp ki tudnál aknázni. A lassú e-mail kommunikáció miatt projektjeid csúszhatnak, kifuthatsz határidőkből, ami nem csak a Te munkádat, hanem másokét is keresztbe húzhatja.
- Második pontként talán a frusztrációt sorolnánk fel, amiről vajmi kevés szó esik, azonban alapvető emberi érzelem. Kevés dolog bosszantóbb annál, mint amikor egy sürgős kérdéssel vagy problémával szembesülsz, és nem tudod elérni azt az ügynökséget, akire számítasz. A lassú e-mail kommunikáció köztudottan hozzájárul ahhoz, hogy frusztráltan érezd magad, ez pedig negatívan befolyásolhatja a munkahelyi légkört, ezáltal pedig a hatékonyságot.
- Harmadikként pedig az elvesztegetett lehetőségeket hangsúlyoznánk ki, hiszen az üzleti lehetőségek alkalmanként villámgyorsan érkeznek, és ha erre nem tudsz időben reagálni, könnyen lemaradhatsz róluk. Ez lehet egy potenciális ügyfél, egy fontos üzleti kapcsolat kialakítása vagy egy egyszeri meghívás egy nívós eseményre.
Hogyan találj olyan online marketing ügynökséget, akikkel gördülékeny lesz a kommunikáció?
Az online marketing világa gyorsan változik, és a hatékony kommunikáció kulcsfontosságú ahhoz, hogy lépést tarts a versennyel. Egy gördülékenyen kommunikáló ügynökség nemcsak a kampányaid sikerességét növeli, hanem a stresszt is csökkenti, valamint leveszi a terheket a válladról. Ehhez adunk néhány tippet és kérdést, amelyeket bevethetsz a keresés folyamán!
Olvass véleményeket és referenciákat
Talán neked is az első lépés mielőtt vásárolnál vagy szolgáltatást vennél igénybe, hogy utánanézel a korábbi vagy meglévő ügyfelek véleményének. Helyesen teszed, hiszen minél több helyről tájékozódsz, annál átfogóbb képet kaphatsz elöljáróban. Olvasd el a visszajelzéseket a weboldalon, a közösségi médiában és a Google értékeléseket is. Ezek választ adhatnak a felvetődő kérdésekre, mint például:
- Mennyire proaktívak, elérhetőek és segítőkészek?
- Milyen gyakran és mennyire részletesen kommunikálnak?
- Hogyan kezelik a problémákat és a sürgős helyzeteket?
Végezz próba kapcsolatfelvételt és kérdezz rá a folyamataikra
Nyugodtan teszteld le a kiválasztott ügynökségeket, ha 24, 36 vagy 48 órás választ ígérnek, be kell tudniuk tartani, ebből is következtethetsz a megbízhatóságukra. Dedikált kapcsolattartó esetén valószínűleg rendszerezettebben működnek a munkafolyamatok, ha hozzá van szerencséd, fel is teheted az alábbi kérdéseket:
- Van-e rendszeres megbeszélés? Ha igen, ez milyen gyakorisággal?
- Hogyan tartják nyilván a feladatokat és határidőket?
- Hogyan értesítenek az adott projekt előrehaladásáról?
Tedd fel a legfontosabb kérdéseket a kommunikációjukkal kapcsolatban
Érdeklődésed során ne feledkezz meg a legfontosabb tényezőkről sem:
- Hogyan és milyen gyorsasággal kommunikálnak partnereikkel?
- Mennyire kezelik rugalmasan a speciális kéréseket?
- Milyen technológiai eszközöket használnak annak érdekében, hogy javítsák a kommunikáció hatékonyságát?
Ezek teljesen természetes kérdések, fontosak a későbbi gyümölcsöző kapcsolat kialakulásához, ezért bátran tedd fel őket! A válaszokban pedig ott kell lennie, hogy hányféle úton éred el őket (e-mail, telefon, online vagy személyes értekezlet), hogy használnak-e projektmenedzsment eszközöket, illetve hogyan és miként reagálnak a szokatlan kérésekre.
Kell, hogy meglegyen a kémia
Az első megbeszélés vagy találkozás minden esetben meghatározó – hazudik, aki azt mondja, hogy az első benyomás során nem alakult ki benne valamilyen kép a másik félről. Ez pedig sokat elárulhat arról, milyen lesz a hosszú távú együttműködés, ezért tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
- Mennyire voltak felkészültek és professzionálisak az első megbeszélés során?
- Mennyire voltak nyitottak és érdeklődőek a te igényeid iránt?
- Mennyire figyeltek rád, és mennyire érezted, hogy értik a céljaidat?
- Mennyire passzol az ügynökség stílusa a te vállalkozásodhoz?
És ami a legfontosabb:
- Érezted, hogy egy rugóra jár az agyatok, és kialakult valami kémia?
Full-service online marketing ügynökség lévén tudjuk, hogy nem passzolhatunk mindig minden esetben egymáshoz, akikkel azonban igen, velük már évek óta partnerként dolgozunk együtt. Kíváncsi vagy milyen a MAON csapatával a közös munka? Nos, van, aki nálunk hagyta a fogkeféjét…
A MAON Marketing KFT. nem az a cég, ahol három napig tart egy megkeresésre válaszolni, vagy ahol végtelen hosszú e-mail kommunikáció után megváratjuk partnereinket. Tiszteletben tartjuk egymás idejét, ezért a kapcsolattartási módszerünk is eltér a megszokottaktól, ahogyan jelmondatunk is tartja:
„Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk!”
Teszteld le gyorsaságunkat e-mailben, telefonon vagy az ajánlatkérő segítségével, és garantáljuk, hogy legfeljebb 24 órán belül választ adunk minden feltett kérdésedre!