Egy magánrendelés működtetése csupán részben szól a szakmai munkáról. Jelentős időráfordítást igényel például az adminisztráció, az orvos-beteg kommunikáció, vagy a rendelő működtetésével járó egyéb teendők. Az aktív online jelenlétről nem is beszélve. Összegyűjtöttünk hát 5+1 gyakran előforduló – de könnyedén elkerülhető – „műhibát”,  amiket egy online jelenlétét önállóan gondozó orvos elkövethet.

De mielőtt belevágnánk, kezdjük néhány alapvetéssel:

  • A potenciális páciensek jelentős része az interneten keres megoldást a problémájára.
  • Egy weboldal, egy közösségi média profil, vagy egy Google Cégprofil egyaránt alkalmas lehet arra, hogy egy érdeklődőt meggyőzzön vagy elbizonytalanítson.
  • Manapság szinte már kivétel nélkül a digitális térben dől el, hogy melyik szakrendelés lesz a befutó.

Ezek tények. Amelyek alapján egyértelműen kijelenthető: az online marketing az egészségügyben is kulcsszerepet játszik.

Ennek ellenére sokan megpróbálják „házon belül” megoldani ezt a kérdést. Úgy gondolják, hogy elegendő hetente egyszer-kétszer posztolni a Facebook-ra; feltölteni néhány jól sikerült fotót a honlapra; és naprakészen tartani az elérhetőségeket az online felületeken.

Csakhogy az online marketing ennél sokkal többről szól. A feladatok ellátása pedig teljes embert – vagy egy szakértőkből álló csapatot – kíván, aki képes az online marketingben rejlő lehetőségek teljes kiaknázására.

Időbe kerül? Sokba kerül!

Egy orvos esetében kiemelt jelentősége van a tényleges munkára fordítható időnek. Minden egyes óra, amit hirdetések állítgatására, szövegek írására vagy a weboldal optimalizálására fordít, kiesést jelent a gyógyító tevékenységből. Vagyis kevesebb idő jut a lényegre: a páciensekre és a betegellátásra.

Az online marketing az egészségügyben kulcsszerepet játszik. Nézzünk meg néhány „műhibát”, amiket egy online jelenlétét önállóan gondozó orvos elkövethet!

Ráadásul az online marketing folyamatosan változik: új szabályok, platformok és trendek jönnek és mennek. Ha Önnek vagy az asszisztensének ezen a területen is naprakésznek kellene lennie, az gyakorlatilag egy második főállást jelentene. Nem véletlen, hogy a legtöbb sikeres rendelő szakértő(k)re bízza ezt a feladatot.

Olvasson tovább: Egészségügyi marketing – Van értelme orvosként ügynökséghez fordulni?

5+1 gyakori „műhiba”, amit egy orvos elkövethet a marketingben

1. Zavaros kommunikáció

A magánrendelők többsége rendelkezik legalább egy Facebook-oldallal, esetleg egy régi weboldallal, és talán még egy Google Cégem profillal is. A gond akkor van, amikor mindegyik más stílusban, más adatokkal, és sokszor elavult tartalommal üzemel. Ez összezavarhatja a pácienseket, és bizalomvesztéshez vezethet.

A következetes, egységes kommunikáció időigényes feladat, amit egy online marketing csapatban a project manager fog össze.

2. Célközönség kijelölésének a hiánya

Sokan úgy állítanak be Facebook- vagy Google-hirdetéseket, hogy „mindenkihez” szóljanak. Ez az esetek többségében rengeteg pénzkidobással jár – hiszen a kampány nem csak a megfelelő közönséget éri el.

Egy profi PPC szakember ezzel szemben úgy tudja szűkíteni a célcsoportot, hogy a hirdetési költség sokkal hatékonyabban hasznosuljon.

Az online marketing az egészségügyben kulcsszerepet játszik. Nézzünk meg néhány „műhibát”, amiket egy online jelenlétét önállóan gondozó orvos elkövethet!

3. Tartalomhiány vagy tartalomzaj

Van, aki alig posztol valamit, így szinte láthatatlan marad az online térben. Más minden apróságot megoszt, viszont tudatosan kidolgozott stratégia nélkül. Mindkét eset rombolhatja a szakmai hitelességet.

A lényeg a tervezett, közérthető, a páciensek számára releváns tartalmak előállítása. Erre szolgál egy tapasztalt szövegíró (fontos azonban hozzá tenni, hogy a szakmai lektorálás mindenképpen Önre hárul).

4. Visszajelzések elhanyagolása

Akár csak egyetlen negatív Google-értékelés vagy egy kritikus Facebook-komment is drámaian rombolhatja egy orvos vagy egy rendelő megítélését. Amennyiben nincs, aki rendszeresen figyelje és kezelje ezeket a visszajelzéseket, meginoghat a szakemberbe vetett bizalom.

A profi kommunikáció a legtöbb esetben megmentheti a jó hírnevet. Erről egy aktív és felkészült content manager képes gondoskodni.

5. Az eredmények mérésének hiánya

Sokan hirdetnek, de nem követik nyomon, hogy honnan jöttek az új páciensek, mennyiért sikerült egy-egy időpontfoglalást szerezni, vagy melyik kampány volt valóban hatékony. Mérési rendszer nélkül a marketing inkább szerencsejáték, mint tudatos befektetés.

A PPC szakember gondoskodik róla, hogy az elért eredményeket elemezhető adatokkal szemléltesse – ezáltal pedig finomhangolhatóvá váljon a marketing stratégia.

+1 Bizalomkeltő és informatív weboldal hiánya

A Google értékelések és a közösségi média felületek mellett a páciensek jelentős része az egészségügyi szolgáltatók weboldaláról tájékozódik – amelynek a kialakítása szakértelmet, és egyszeri (de jelentősebb) anyagi ráfordítást igényel. A befektetés viszont könnyedén megtérülhet. Feltéve, ha a felület megfelel a mai kor elvárásainak…

  • Magyarázkodás nélkül adja át a legfőbb üzenetet.
  • Logikus felépítésével és látványvilágával élménnyé teszi a böngészést.
  • Felkelti a gyanútlanul keresgélő érdeklődők figyelmét.
  • Hitelességgel és megbízhatósággal ruházza fel a magánrendelést.
  • Válaszokat ad a bizonytalan látogatók kérdéseire.
  • A releváns kulcsszavakra elöl rangsorol a Google találati listáján.
  • Cselekvésre – vásárlásra, foglalásra, érdeklődésre – ösztönöz.
  • Lehetőséget teremt a forgalmi adatok és a vásárlási szokások elemzésére.

Nincs még weboldala, vagy úgy érzi, hogy a jelenlegi felülete felett eljárt az idő? Érdemes részleteiben megismerni a weboldalkészítés szolgáltatásunkat: Weboldalkészítés esetén ezért válassza a MAON online marketing ügynökséget!

Marketing az egészségügyben – Bízza szakemberekre!

A páciensek bizalma mellett egy orvos számára a legnagyobb érték a gyógyításra fordítható idő. Az online marketing pedig egy összetett, folyamatosan változó szakma, amely a rá fordított idő mellett tapasztalatot és naprakészséget is igényel. Ha Ön is úgy látja, hogy a marketing az egészségügyben megkerülhetetlenné vált, de ennek a területnek a gondozására nincs ideje, energiája vagy lehetősége, forduljon hozzánk bizalommal!

Az online marketing az egészségügyben kulcsszerepet játszik. Nézzünk meg néhány „műhibát”, amiket egy online jelenlétét önállóan gondozó orvos elkövethet!

Hiszen a tudatosan felépített online jelenlét

  • folyamatosan új pácienseket generál,
  • erősíti a szakmai hitelességet,
  • és segít kitűnni a versenytársak közül.

Ami pedig a legfontosabb: Önnek maradhat ideje arra, amiért ezt a hivatást választotta – a gyógyításra.

Olvasson tovább: Az online marketingre fordított összeg ablakon kidobott pénz?
Ez is érdekelheti: Online marketing ügynökség választás – 5 hasznos tipp