Az év utolsó kvartilise, vagyis a negyedik negyedév kétség kívül az az időszak, amikor látványosan fellendülhetnek vállalkozásod mutatói. Ahhoz viszont, hogy ez hatékonyan és számokban mérhető adatokkal valósuljon meg, nélkülözhetetlen a külső támogatás. Időben vagy? Esetleg lekéstél róla? Megmutatjuk mire számíthatsz, illetve hogyan vágj bele, ha még el sem kezdted!

Előkészíteni az uborkaszezonban vagy kapkodni az utolsó hónapokban?

A nyári hónapok sok esetben eseménytelenül telhetnek a KKV-k esetében, hiszen többen nyaralni vannak, lassabban megy az információcsere és hát valljuk be, a nagy melegben nem sok kedve van az embereknek dolgozni. Nem véletlen, hogy marketing szempontból is sokkal inkább könyvelik el a nyarat uborkaszezonnak, amikor még a fű sem nő, ráérünk még arra, majd szeptemberben visszatérünk rá és társai.

Igen, itt már detektáltuk is a probléma egyik forrását, ugyanis egy jól összerakott, nem elkapkodott, valódi értékeket kínáló Q4 kampány előkészítéséhez időre van szükség.

Illetve nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy az utolsó negyedévet meg kell alapozni, méghozzá az álomvevő célcsoport megtalálásával, és a potenciális vevők vásárlási kedvének felkeltésével. Erre alapoz a hosszútávú marketing stratégia, ugyanis nem minden részletre van ráhatásunk, például rövidtávon nem biztos, hogy kialakul a komolyabb vásárlási szándék.

Ebből adódóan veszett fejsze nyele, ha novemberben szeretnéd útnak indítani a karácsonyi kampányokat, itt pedig el is érkeztünk a probléma másik részéhez: a halogatáshoz. Az ember még úgy érezheti bőven van ideje, ha másnak is sikerül, neki miért ne menne? Nos, láttuk már nem egyszer kapkodások eredményét (vagyis inkább eredménytelenségét), ilyen esetben tanácsos a következő évre koncentrálni az idei Q4 kampány helyett.

Nyakunkon a Q4! Te készen állsz az év legfontosabb szakaszára?

Vásárlásösztönzés tukmálás nélkül

Ugye benned is megvan az érzés, hogy szeretnél venni magadnak egy új (tegyük fel) billentyűzetet, ami munkához és PC játékokhoz is jó. Rákeresel, majd a sütiknek és az algoritmusnak hála elözönlenek az ajánlatok, amelynek a jelentős része próbálja rád tukmálni a saját termékeit. Ez egyből ellenérzést vált ki belőled, nemde? Pláne, hogy ennek jelentős része vagy egyikhez, vagy másikhoz alkalmas, tehát nem is az igényeidhez mérten kapod a rengeteg reklámot.

Most helyettesítsünk be bármilyen szolgáltatást vagy terméket, ami hirdetésként akkor lesz hatásos, ha megfelel az alábbi három kritériumnak:

  1. Jó időben látja a potenciális vevő, tehát már kialakult benne a vásárlási szándék.
  2. Jó helyen jelenik meg a hirdetés, vagyis megtalálja azokat a személyeket, akik számára releváns lehet.
  3. Jó ajánlatot kínál, vagyis megfelel a keresési kritériumoknak, elegendő információt tartalmaz és hiteles annyira, hogy nem tolja a vevő arcába, hogy „hiperszuper, ezt vedd meg, nincs ennél jobb”.

Az emberek szeretnek vásárolni. Még gazdasági válság idején is vásárolnak, csak egy kicsit jobban megválogatják mit és mikor szereznek be. Neked csupán ki kell szolgálnod az igényeiket egy jól megtervezett Q4 kampány segítségével – ha egyedül nem megy, akkor egy kis külső segítséggel.

Nyakunkon a Q4! Te készen állsz az év legfontosabb szakaszára?

Vállalkozásod készen áll vagy még a tervezési fázisban jár?

A világért sem szeretnénk senkit siettetni, azonban nyakunkon a Q4, és felettébb szomorú lenne, ha a konkurenciáid felkészülten várnák az év végi hajrát, amire Te csupán pénzégetéssel tudnál válaszolni.

Nem mellékes az a szempont sem, hogy az év közben produkált teljesítményt kellene valahogy korrigálni. A jó dolog az benne, hogy nem kell egyedül csinálnod (mi több, egyáltalán nem is kell értened hozzá), a „rossz” pedig az, hogy neked kell megtenni az első lépést: vagyis találni egy olyan ügynökséget, aki passzol az elvárásaidhoz és a fogkefédet is szívesen náluk hagynád.

Kérdéseket vet fel számodra, hogy mi szerepe van a marketingnek egy vállalkozás életében? Részletesen írtunk róla korábban, hogy milyen különbségek vannak a marketing és az értékesítés között, de ennek ellenére miért nem szabad őket elválasztani egymástól. Tehát, ha gyakran tapasztalod, hogy leadgenerálási problémákba ütközöl, a MAON full service online marketing ügynökség lévén rendelkezünk minden eszközzel ahhoz, hogy orvosoljuk a fennakadást!