Veled is előfordult, hogy rápillantottál egy bejegyzésre, és azt gondoltad: „ezt jobban meg tudnám fogalmazni”? Vagy azon kaptad magad, hogy órák óta a Facebook-hirdetéskezelőben kattintgatsz, miközben a stratégiai tervezéssel, a csapatvezetéssel és az ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos teendőket parkolópályára tetted?

A helyzet az, hogy ügyvezetőként nem feladatod a vállalkozásod marketingtevékenységében ilyen szinten elmélyedni. Bár sokan azt gondolják, hogy egy ideális vezető mindenhez ért, és mindenbe belelát, ez hatalmas tévedés.

  • Iránykijelölés,
  • célok meghatározása,
  • eredmények ellenőrzése.

Ezek egy ügyvezető feladatai – ezekre kell fókuszálnod. A kivitelezést pedig nyugodtan hagyd a szakemberekre. De bontsuk ki részletesebben a témát!

1. Te vagy az iránytű

A marketing akkor működhet, ha az elérendő célt az indulás előtt lefektettétek. Ez viszont nem a marketingesek dolga, hanem a tiéd. A te feladatod és felelősséged kimondani, hogy mit szeretnél elérni.

  • Több új ügyfelet?
  • Magasabb átlagos kosárértéket?
  • Erősebb márkaismertséget a piacon?

A marketingesek a célok eléréséhez szükséges eszközöket, csatornákat és kreatív megoldásokat javasolhatnak. De hogy miért csinálják mindezt, azt neked kell meghatároznod – ezzel kapcsolatban egy marketinges esetleg segítséget nyújthat, de nem dönthet.

Iránykijelölés, célok meghatározása, ellenőrzés – röviden ezek egy ügyvezető feladatai. Na, de mi az, amibe nem érdemes beleszólni?

2. Az ellenőrzés nem azt jelenti, hogy a „nyakukba lihegsz”…

Ha a cél megvan, a belsős marketingcsapat vagy a feladattal megbízott online marketing ügynökség kidolgozza a stratégiát, majd elkezdődhet a kivitelezés. Itt jön a második vezetői szerep: az ellenőrzés, hogy a kijelölt irány megvalósul-e.

Ez nem azt jelenti, hogy minden hirdetés szövegét átolvasod, hanem azt, hogy a megfelelő riportokat tanulmányozod:

  • Milyen eredményeket hozott a kampány?
  • A célhoz képest, hogyan változtak a számok?
  • A költés a korábban megbeszéltek szerint alakult?

A jó vezető nem Facebook posztokat elemez, hanem azt figyeli, hogy a stratégia valóban közelebb viszi-e a vállalkozást a kijelölt cél eléréséhez.

Iránykijelölés, célok meghatározása, ellenőrzés – röviden ezek egy ügyvezető feladatai. Na, de mi az, amibe nem érdemes beleszólni?

3. A mesemondást engedd el!

A legtöbb ügyvezető számára ez a legnehezebb feladat. Elengedni a kormányt. Pedig a könyvelő mellett sem állunk ott, amikor a számlákat rögzíti. Ugyanez kellene igaz legyen a marketingre is.

A kreatív szövegek írása, a grafikai megoldások kidolgozása és a hirdetések kezelése mind a marketing szakma részei. Ha ezekbe elkezded magad beleásni, két dolog történik:

  • Nem marad elegendő idő a vezetői feladataid ellátására.
  • Megfosztod a szakembereket a felelősségtől és a motivációtól.

Minden szempontból jobban jársz, ha a csapatodra, vagy a felkért online marketing ügynökségre bízod a kivitelezést, vagyis a „történet elmesélését”. Te pedig a nagy egészre koncentrálsz.

Iránykijelölés, célok meghatározása, ellenőrzés – röviden ezek egy ügyvezető feladatai. Na, de mi az, amibe nem érdemes beleszólni?

Mik tehát egy ügyvezető feladatai a marketingben?

Egy vállalkozás csak akkor fejlődhet hatékonyan, ha a vezetője is azokra a területekre összpontosít, amikhez értéket tud adni:

  • a vízióra,
  • a stratégiára,
  • a csapatépítésre
  • és az üzletfejlesztésre.

Bár a marketing egy fontos eszköz, nem a te játszótered! Az alábbiak viszont a te felelősségeid:

  1. Marketingcélok világos meghatározása.
  2. Őszinte és világos kommunikáció a belsős csapattal vagy az ügynökséggel.
  3. Riportok kérése és alapos átnézése.

Ha úgy érzed, hogy ehhez partnerre van szükséged, keress egy ügynökséget, amely leveszi a válladról a kivitelezés terhét. Te pedig fókuszálj arra, amihez senki más nem ért nálad jobban: a vállalkozásod vezetésére.

Az árakról tájékozódnál? Olvass tovább: Online marketing árak – Mennyi az annyi?
Egy ügynökség felkérésén gondolkodsz? Kattints ide: Online marketing ügynökség választás – 5 hasznos tipp

Ne feledd: az irányt te jelölöd ki, de a történetet mi – online marketing szakemberek – meséljük el!