Veled is előfordult, hogy rápillantottál egy bejegyzésre, és azt gondoltad: „ezt jobban meg tudnám fogalmazni”? Vagy azon kaptad magad, hogy órák óta a Facebook-hirdetéskezelőben kattintgatsz, miközben a stratégiai tervezéssel, a csapatvezetéssel és az ügyfélmenedzsmenttel kapcsolatos teendőket parkolópályára tetted?
A helyzet az, hogy ügyvezetőként nem feladatod a vállalkozásod marketingtevékenységében ilyen szinten elmélyedni. Bár sokan azt gondolják, hogy egy ideális vezető mindenhez ért, és mindenbe belelát, ez hatalmas tévedés.
- Iránykijelölés,
- célok meghatározása,
- eredmények ellenőrzése.
Ezek egy ügyvezető feladatai – ezekre kell fókuszálnod. A kivitelezést pedig nyugodtan hagyd a szakemberekre. De bontsuk ki részletesebben a témát!
1. Te vagy az iránytű
A marketing akkor működhet, ha az elérendő célt az indulás előtt lefektettétek. Ez viszont nem a marketingesek dolga, hanem a tiéd. A te feladatod és felelősséged kimondani, hogy mit szeretnél elérni.
- Több új ügyfelet?
- Magasabb átlagos kosárértéket?
- Erősebb márkaismertséget a piacon?
A marketingesek a célok eléréséhez szükséges eszközöket, csatornákat és kreatív megoldásokat javasolhatnak. De hogy miért csinálják mindezt, azt neked kell meghatároznod – ezzel kapcsolatban egy marketinges esetleg segítséget nyújthat, de nem dönthet.

2. Az ellenőrzés nem azt jelenti, hogy a „nyakukba lihegsz”…
Ha a cél megvan, a belsős marketingcsapat vagy a feladattal megbízott online marketing ügynökség kidolgozza a stratégiát, majd elkezdődhet a kivitelezés. Itt jön a második vezetői szerep: az ellenőrzés, hogy a kijelölt irány megvalósul-e.
Ez nem azt jelenti, hogy minden hirdetés szövegét átolvasod, hanem azt, hogy a megfelelő riportokat tanulmányozod:
- Milyen eredményeket hozott a kampány?
- A célhoz képest, hogyan változtak a számok?
- A költés a korábban megbeszéltek szerint alakult?
A jó vezető nem Facebook posztokat elemez, hanem azt figyeli, hogy a stratégia valóban közelebb viszi-e a vállalkozást a kijelölt cél eléréséhez.

3. A mesemondást engedd el!
A legtöbb ügyvezető számára ez a legnehezebb feladat. Elengedni a kormányt. Pedig a könyvelő mellett sem állunk ott, amikor a számlákat rögzíti. Ugyanez kellene igaz legyen a marketingre is.
A kreatív szövegek írása, a grafikai megoldások kidolgozása és a hirdetések kezelése mind a marketing szakma részei. Ha ezekbe elkezded magad beleásni, két dolog történik:
- Nem marad elegendő idő a vezetői feladataid ellátására.
- Megfosztod a szakembereket a felelősségtől és a motivációtól.
Minden szempontból jobban jársz, ha a csapatodra, vagy a felkért online marketing ügynökségre bízod a kivitelezést, vagyis a „történet elmesélését”. Te pedig a nagy egészre koncentrálsz.

Mik tehát egy ügyvezető feladatai a marketingben?
Egy vállalkozás csak akkor fejlődhet hatékonyan, ha a vezetője is azokra a területekre összpontosít, amikhez értéket tud adni:
- a vízióra,
- a stratégiára,
- a csapatépítésre
- és az üzletfejlesztésre.
Bár a marketing egy fontos eszköz, nem a te játszótered! Az alábbiak viszont a te felelősségeid:
- Marketingcélok világos meghatározása.
- Őszinte és világos kommunikáció a belsős csapattal vagy az ügynökséggel.
- Riportok kérése és alapos átnézése.
Ha úgy érzed, hogy ehhez partnerre van szükséged, keress egy ügynökséget, amely leveszi a válladról a kivitelezés terhét. Te pedig fókuszálj arra, amihez senki más nem ért nálad jobban: a vállalkozásod vezetésére.
Az árakról tájékozódnál? Olvass tovább: Online marketing árak – Mennyi az annyi?
Egy ügynökség felkérésén gondolkodsz? Kattints ide: Online marketing ügynökség választás – 5 hasznos tipp
Ne feledd: az irányt te jelölöd ki, de a történetet mi – online marketing szakemberek – meséljük el!



